Dzień dobry,
Jestem studentką mam 22 lata i niedługo spodziewam się dziecka. Chciałabym zgłębić informacje o zasiłkach jakie mi przysługują. Z ojcem dziecka jesteśmy w nieformalnym związku.
Moje pytanie jest następujące: o jaką pomoc mogę się ubiegać? Czy mając 22 lata mogę prowadzić własne gospodarstwo domowe? Jak to załatwić na papierze? Ostatnio Pani w dziekanacie powiedziała, że takiej opcji nie ma ponieważ do 26 roku życia muszą utrzymywać mnie rodzice dlatego nie dostane stypendium socjalnego z uczelni.
Z góry dziękuję za wszystkie informacje.
Zasiłki, pomoc społeczna, studentka
-
- Praktykant
- Zajmuję się: Studentka
- Kontakt:
-
- Starszy referent
- Zajmuję się: ps,św, stypendia
- Kontakt:
Re: Zasiłki, pomoc społeczna, studentka
Wiesz co, nie wiem jak to jest na uczelniach.Czy po urodzeniu dziecka masz zamiar wziąć dziekankę czy przejść na indywidualny tok studiów? Jeśli tak, to przez rok możesz pobierać świadczenie rodzicielskie w wysokości 1000 zł miesięcznie.Jest niezależne od dochodu. Becikowe, świadczenia rodzinne i 500+ - to wiadomo,że brany pod uwagę jest dochód. A co robi ojciec dziecka?
-
- Praktykant
- Kontakt:
Mam przyznaną indywidualną organizację studiów, ale wszystkie prawa mam jak normalny student. Jakie to są świadczenia rodzinne? Ojciec dziecka nie ma za wysokich dochodów więc łapalibyśmy się na 500+. Pytanie tylko czy nie będzie stało na przeszkodzie to, że wcześniejsze lata rozliczałam się z rodzicami?
-
- Starszy referent
- Zajmuję się: ps,św, stypendia
- Kontakt:
Od chwili narodzin dziecka - Ty , Twoje dziecko i Twój partner jesteście rodziną a Twoi rodzice już nie wchodzą w skład twojej rodziny. Świadczenia rodzinne - kryterium 467 zł na osobę w rodzinie - ( na 3 osoby) - zasiłek rodzinny 95 zł co miesiąc oraz jednorazowy dodatek z tytułu urodzenia dziecka - 1000 zł.Becikowe - dochód 1922 zł na osobę.
-
- Starszy referent
- Zajmuję się:
- Kontakt:
kryterium do zasiłku rodzinnego 674 zł na osobę
- heiland
- Administrator