ale bon się skończy i co dalej ....
A jak powinno być? czyste powietrze, bony, osłonówki są dodatkowym zadaniem czy zakres czynności może się rozszerzać za przeproszeniem w nieskończoność ?Szarak pisze: ↑25 wrz 2024, 11:10No to teraz pytanie czy macie to w zakresie czynności czy macie to powierzeniem dodatkowych obowiązków. Jak jest w zakresie czynności to dodatek specjalny nie powinien przysługiwać.
Łatwo ale bon się skończy za miesiąc czy dwa a co dalej. Poza tym pytanie jak to jest załatwiane, czy zmianą zakresu czynności czy powierzeniem dod. obow.
no to macie super, że taka forma jest zapisana jak dodatek motywacyjny. nie słyszałam nawet o takim rozwiązaniu w regulaminie
https://samorzad.pap.pl/kategoria/prawo ... ic-warunkiJedna ze świętokrzyskich gmin zwróciła się do RIO w Kielcach z pytaniem, czy wójt wypłacający dodatek motywacyjny nie narusza art. 44 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, w związku z art. 36 i 39 ustawy o pracownikach samorządowych.
Zgodnie z zarządzeniem wójta do nowego regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych wprowadzono zapisy określające m.in. zasady przyznawania pracownikom dodatku motywacyjnego. Dodatek ma charakter uznaniowy i wypłacany jest pracownikom w zależności od stopnia realizacji zadań urzędu oraz w zależności od pozyskanych oszczędności na funduszu płac.
Zdaniem RIO w Kielcach wójt miał takie prawo i mógł wprowadzić do regulaminu dodatek motywacyjny oraz dokonywać jego wypłaty dla pracowników urzędu. „Określenie warunków i sposobu przyznawania dodatku motywacyjnego w regulaminie wynagradzania, nie narusza przepisów prawa" - podkreśliła Izba.
W uzasadnieniu RIO przypomniała, że możliwość określenia przez pracodawcę m.in. dodatku motywacyjnego wynika z art. 39 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jedno Z 2018 Dz. U. 1260 ze zm.). Zgodnie z jego treścią, pracodawca w regulaminie wynagradzania, może określić warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego, dodatku specjalnego oraz innych dodatków. „Zatem regulamin wynagradzania może określać warunki i sposób przyznawania różnych dodatków stanowiących składniki wynagradzania, w tym m.in. dodatku motywacyjnego" - wskazała Izba.
RIO zwróciła przy tym uwagę, że art. 39 ustawy o pracownikach samorządowych wskazuje na elementy, jakie pracodawca jest zobligowany określić oraz jakie może wprowadzić do regulaminu wynagradzania. Zgodnie z przepisem muszą się w nim zaleźć wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych oraz szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego (co wynika z art. 39 ust. 1 pkt 1-2 ustawy).
Z kolei warunki przyznawania oraz warunki i sposób wypłacania premii i nagród innych niż nagroda jubileuszowa oraz warunki i sposób przyznawania dodatku funkcyjnego, dodatku specjalnego oraz innych dodatków mogą być wprowadzone do regulaminu wynagradzania przez kierownika jednostki, co wynika z art. 39 ust. 2 pkt 1-2 ustawy.