ankieta do pracy dyplomowej - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 2    [ Posty: 18 ]

Napisano: 07 sie 2015, 18:03

Jestem studentką trzeciego roku pracy socjalnej z Łomży

Proszę o wypełnienie ankiety służącej mi do badań dyplomowych. Ankieta jest anonimowa, a wyniki posłużą wyłącznie celom naukowym.

https://www.survio.com/survey/d/R5R9W1B4V0W9S9K8A

Dziękuję za poświęcony czas.
Bardzo proszę o pomoc, to dla mnie bardzo ważne.

Załączam, iż komisja etyki zatwierdziła ankietę jak i sposób prowadzenia badań.
Studentka_

Napisano: 08 sie 2015, 18:25

Proponuję użyć w ankiecie nazwy pomoc społeczna... użyta nazwa opieka społeczna jest archaiczna... określa system pomocy przed 1990 rokiem. Aby zobrazować o co chodzi, podam przykład Policji... nikt już nie nazywa tej instytucji archaicznym terminem Milicja.
porada

Napisano: 09 sie 2015, 8:27

„Czy według Pana/ Pani opinii obowiązujące ustawy o opiece społecznej....” - chodzi prawdopodobnie o system prawny, dokumenty rangi ustawy, które odnoszą się do kwestii warunków życia obywateli m.in. ustawa o pomocy społecznej, ustawa o świadczeniach rodzinnych, ustawa o dodatkach mieszkaniowych, ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawa o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.

Jeśli chodzi o ustawę o opiece społecznej, to taka ustawa istniała od 1923 roku, po II wojnie światowej również obowiązywały jej zapisy.
https://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.1923 ... cznej.html

Do realiów PRL dostosowały ją dekret i ustawy zmieniające:
  • 1. Dekret z dnia 22 października 1947 r. w sprawie mocy obowiązującej niektórych przepisów ustawodawstwa z zakresu opieki społecznej.
    2. USTAWA z dnia 7 kwietnia 1949 r. o przekazaniu Ministrowi Oświaty zakresu działania Ministra Pracy i Opieki Społecznej w przedmiocie opieki społecznej nad dziećmi i młodzieżą