asystent rodziny, nierób i leń.

Wybrane tematy:
studia praca socjalna ustawa o przeciwdziałaniu przemocy wniosek do ZK Co powinna zrobić szkoła??? Procedura niebieskiej karty - prawa i obowiązki Ankieta Asystent Rodziny
ODPOWIEDZ
Pysiula2

asystent rodziny, nierób i leń.

Post autor: Pysiula2 »

Chciałabym się dowiedzieć, jak w waszych miejscach pracy wygląda podejście do AR? Ostatnio coraz częściej spotykam się z opinią, że "my to mamy fajnie", robimy co chcemy (o ile w ogóle robimy), nie musimy wydawać decyzji, posiedzimy u rodziny bez żadnych zobowiązań, tu się stanie, tam posiedzi i dzień zleci. A reszta OPS ciężko pracuje w pocie czoła... A że efektów naszej pracy nie ma jako takich, to tym bardziej oczywiste jest, że walimy ściemę. Mam aktualnie tylko 10 rodzin, z czego 7 to rodziny, z którymi pracuję od ponad 4 lat, oraz 3 rodziny z monitoringiem po zakończeniu pracy. Z racji tego, że stare rodziny znam jak łyse konie, moje wizyty ograniczyłam już do 1 w tygodniu, monitoring też nie trwa wieki, więc chcąc nie chcąc- nie mam co robić. Na nowe rodziny się nie zapowiada jak na razie, więc cóż, większość czasu spędzam w biurze, jednak nie bezczynnie, czytam artykuły dotyczące AR, uzupełniam notatki i słucham, że mam jak w raju i za nic biorę pieniądze...
bolek

Re: asystent rodziny, nierób i leń.

Post autor: bolek »

Co się dziwić. Zarabiasz pewnie więcej niż nie jedna z Twoich koleżanek/kolegów i masz sielankę. U nas jest podobnie.
Monti

Post autor: Monti »

Dziwi mnie, że pracownicy socjalni nie wnioskują o objęcie asystenturą nowych rodzin. Po 4 latach, gdy już zaczyna być tak, że nie ma co robić powinno się kończyć asystenturę. Nie wierzę, że nie ma innych rodzin wymagających wsparcia.
Co do podejścia do AR u mnie po prostu nikt się za bardzo nie orientuje co ja robię, ale oskarżyć mnie o nicnierobienie nie mogą, bo jestem regularnie kontrolowana przez kierownictwo. Przynajmniej raz w tygodniu muszę opowiadać gdzie byłam i co robiłam.
Pysia2