u nas jest co prawda psycholog ale nie ma narzędzi do diagnozy więc ogólnie lipa :/ sama sobie robiłam diagnozy- oczywiście tylko pedagogiczne, jeżeli miałam jakis większy problem z dzieckiem to starałam sie o to aby rodzina poszła z dzieckiem do poradni psych- pedag.
a jakimi narzędziami robiłaś diagnozę pedagogiczną z dzieckiem?
też muszę się tego podjąć a nie bardzo mam materiały dostępne.
A może masz też jakieś doświadczenia w diagnozowaniu rodzin zastępczych?
Pozdrawiam
do maria, nie robiłam badań ale chcemy jako pcpr przymierzyć sie do badań psychologicznych dzieci dlatego byłam ciekawa jak to wyglada w innych pcpr-ach
badania psychologiczno-pedagogiczne dzieci leżą w kompetencjach poradni psychologiczno-pedagogicznej.....
Nawet jeśli organizator zrobi badania to nie ma podstaw prawnych, które pozwoliły by wydać opinię... Tak więc wydaje mi się, że ktoś tu się lekko zapędził. Obowiązki nałożone na organizatora sprawiają, że jesteśmy zobowiązani dokonać oceny sytuacji dziecka (jego całościowego rozwoju) w tym celu posłużyć nam może własnoręczny kwestionariusz, odbserwacja itd. Jeśli konieczna jest pełna diagnoza proponuje przy udziale koordynatora zaktywizować rodziców do wizyty w poradni
Popieram w całości ostatnie stanowisko. Naszą rolą jest pomoc w uzyskaniu dostępu do badań psychologiczno-pedagogicznych w PPP, a nie wyręczanie tej jednostki. Poza tym to PPP ma uprawnienia do wydania orzeczenia w sprawie dziecka, którego zapisy obligują opiekunów lub szkoły do podejmowania właściwych działań, np. wspomagających edukację ucznia.