Proszę o pomoc w poniższej sprawie. Pani zgłosiła się z Kartą, ponieważ okazało się że numer Pesel był błędnie nadany w Urzędzie. Kartę z błędnym numerem unieważniłam w systemie, i wprowadzałam następny wniosek z poprawnie nadanym numerem PESEL. Zaznaczyłam pozycję "wnoszę o przyznanie nowej Karty dla członka rodziny wielodzietnej który był wcześniej jej posiadaczem". Jednak występuje błąd biznesowy- że taka osoba nie została znaleziona w systemie oraz że nie miała wydanej Karty Dużej Rodziny. Teraz pytanie. Czy powinnam tą osobę wprowadzić jako Nowego Członka? Czy generalnie mimo błędu zawnioskować o wydanie Karty
Osoby w KDR identyfikowane są po numerze pesel, dlatego poprawa takich błędów jest dość problematyczna. Poprawna ścieżka przy zamówieniach na błędny numer pesel to anulowanie karty z powodu błędu urzędnika i z "zarządzania kartami" zamówienie jej ponownie z edycją danych. Nie trzeba wtedy składać nowego wniosku i pesel można poprawić.
Skoro unieważniła Pani tą kartę to nie da się już przejść tej poprawnej ścieżki. Można teraz złożyć nowy wniosek i jeżeli chce Pani żeby wszystko zgadzało się w sprawozdaniach proszę ten nowy wniosek złożyć jako "ponowne przyznanie karty dla osoby, która była już posiadaczem" i podać na nim ten błędny stary pesel. Kartę uda się przyznać, ale proszę jej nie zamawiać. Proszę w zakładce "zarządzanie kartami" nacisnąć ikonę ołówka i edytować dane karty przed zamówieniem. Będzie można wtedy poprawić pesel na nowy poprawny i zamówić kartę.
Ewentualnie można złożyć nowy wniosek z nowym peselem, ale to wtedy trzeba już zrobić jako "wniosek o kartę dla nowego członka rodziny" co nie jest prawdą.