Czy to leży w obowiązkach asystenta? - Przemoc w rodzinie, Asystent Rodziny

Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Napisano: 30 paź 2016, 13:47

Witam,od miesiąca pracuję jako AR. Jestem w gminie jedynym asystentem toteż nie mam się kogo poradzić, a mam takie pytania?
Czy to ja mam umawiać pracownika socjalnego na wywiad w sprawie pomocy finansowej i razem z nim iść?
Czy ja jestem w 100 % odpowiedzialna za wizyty lekarskie u osób ze schorzeniami psychicznymi i zażywaniem przez nich leków?
Czy jak już podopieczny ma decyzję przyznającą zasiłek czy to ja mam go powiadamiać lub zanosić mu tę decyzję?
Czy we wszystkim mam słuchać się kuratora, który jak do mnie mawia ,,mógłby być moim rodzicem"?
Proszę o odpowiedz. Moja poprzedniczna sama zrezygnowała i wyjechała za granicę.
początkująca

Napisano: 31 paź 2016, 9:11

Witam, powiem szczerze czytając wiadomość, że można rzec jesteś opiekunką 24godziny na dobę a nie asystentem...
echo

Napisano: 03 lis 2016, 12:50

1) Czy to ja mam umawiać pracownika socjalnego na wywiad w sprawie pomocy finansowej i razem z nim iść?

ad1) totalna bzdura, nie jesteś sekretarką pracownika socjalnego, to są jego obowiązki

2) Czy ja jestem w 100 % odpowiedzialna za wizyty lekarskie u osób ze schorzeniami psychicznymi i zażywaniem przez nich leków?

ad2)jeśli rodzina jest pod twoją opieką to niestety powinnaś robić wszystko co możliwe, żeby osoba leczyła się skutecznie. Wiadomo jednak, że z psychicznymi jest to czasami wręcz niemożliwe. Odpowiedz sobie jednak sam na pytanie, czy jeśli nie daj Boże coś się wydarzy i ktoś zapyta cię czy zrobiłaś wszystko co możliwe, będziesz w stanie potwierdzić? Nie zawsze wszystko musisz robić sama. jest jeszcze współpraca z pracownikiem socjalnym i wnioski do sądu o wgląd w sytuację rodziny lub o przymusowe leczenie.

3) Czy jak już podopieczny ma decyzję przyznającą zasiłek czy to ja mam go powiadamiać lub zanosić mu tę decyzję?