Pani X złożyła wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na okres zasiłkowy 2017/2018 na pierwsze dziecko (wniosek dochodowy). Ze zgromadzonej w trakcie postępowania dokumentacji wynikało, iż rodzina Pani X spełniała warunki do otrzymania ww. świadczenia. Wobec tego została wydana decyzja przyznająca prawo do świadczenia wychowawczego na dziecko na okres od 01.10.2017 r. do 30.09.2018 r. W ww. decyzji został określony termin wypłaty świadczeń do 28-go każdego miesiąca (w tym wyrównanie za m-c październik 2017 r. na dzień 28.11.2017 r.). Ww. decyzja została wysłana do strony, tj. Pani X, w dniu wydania, tj. 20.11.2017 r. Z uwagi na fakt, iż do dnia wypłaty określonego w decyzji, tj. 28.11.2017 r. do tutejszego Ośrodka nie wróciła zwrotka z doręczenia ww. przesyłki, a z informacji uzyskanych od pracownika UP wynikało, iż w dniu 21.11.2017 r. przesyłka została awizowana na okres 14 dni – w związku z tym nie wypłacono Pani X świadczeń za miesiąc październik i listopad 2017 r. przyznanych ww. decyzją. W dniu 07.12.2017 r. została zwrócona przesyłka z adnotacją: „adresat nie podjął awizowanej przesyłki”.
1. Czy ww. przesyłkę należy traktować jako skutecznie doręczoną?
2. Czy należy wypłacić świadczenie wychowawcze w miesiącu grudniu 2017 r. z wyrównaniem za miesiąc październik i listopad 2017 r.?