Dobre praktyki w zakresie asystentury - Przemoc w rodzinie, Asystent Rodziny

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 05 lut 2016, 10:50

witam


o co chodzi z tymi dobrymi praktykami w zakresie asystentury?
gabrysia2021


Napisano: 23 lut 2016, 13:59

ponawiam o co chodzi z tymi dobrymi praktykami czy będzie przesyłać materiały do urzędu wojewódzkiego????
aniusia

Napisano: 23 lut 2016, 15:00

jak wyżej, wie ktoś może co z tymi dobrymi praktykami....????
ech

Napisano: 24 lut 2016, 16:22

Przykładowy schemat opisu dobrych praktyk dotyczących realizacji asystentury rodziny w danej gminie


1. Wprowadzenie.

2. Usytuowanie asystentury gminie oraz w strukturze danej instytucji/organizacji. Liczba asystentów rodziny, ich wykształcenie, przygotowanie zawodowe, odbyte kursy, superwizja.

3. Beneficjenci – czy rodziny dobrowolne, nakłaniane np. przez pracowników socjalnych, przymuszone przez sąd, ilość rodzin na 1-go asystenta. Jeśli nakłaniana i przymuszone to jak asystent buduje relację współpracy?

4. Rozumienie roli i zdań asystenta rodziny przez kadrę kierowniczą jednostki i asystentów rodziny.

5. Opisać dominujące działania w pracy asystentów rodziny, w tym działania bezpośrednie z rodziną, na rzecz rodziny, działania grupowe z rodzinami (unikatowe pomysły na różne formy pracy z rodziną, opisy metodycznych działań, stosowanej dokumentacji).

6. Organizacja pracy asystentów ( czy pracują w zespole, forma zatrudnienia, finansowanie stanowisk i działań asystenckich, ciągłość zatrudnienia).

7. Współpraca z władzami gminy, innymi służbami społecznymi, organizacjami, osobami fizycznymi, czyli opis tzw. interesariuszy zewnętrznych. Pomysły na angażowanie ich we współpracę.

8. Efekty w pracy asystentów, duże i małe sukcesy.

9. I inne dane wg. pomysłu.
Katsze

Napisano: 24 lut 2016, 16:22

Przykładowy schemat opisu dobrych praktyk dotyczących realizacji asystentury rodziny w danej gminie


1. Wprowadzenie.

2. Usytuowanie asystentury gminie oraz w strukturze danej instytucji/organizacji. Liczba asystentów rodziny, ich wykształcenie, przygotowanie zawodowe, odbyte kursy, superwizja.

3. Beneficjenci – czy rodziny dobrowolne, nakłaniane np. przez pracowników socjalnych, przymuszone przez sąd, ilość rodzin na 1-go asystenta. Jeśli nakłaniana i przymuszone to jak asystent buduje relację współpracy?

4. Rozumienie roli i zdań asystenta rodziny przez kadrę kierowniczą jednostki i asystentów rodziny.

5. Opisać dominujące działania w pracy asystentów rodziny, w tym działania bezpośrednie z rodziną, na rzecz rodziny, działania grupowe z rodzinami (unikatowe pomysły na różne formy pracy z rodziną, opisy metodycznych działań, stosowanej dokumentacji).

6. Organizacja pracy asystentów ( czy pracują w zespole, forma zatrudnienia, finansowanie stanowisk i działań asystenckich, ciągłość zatrudnienia).

7. Współpraca z władzami gminy, innymi służbami społecznymi, organizacjami, osobami fizycznymi, czyli opis tzw. interesariuszy zewnętrznych. Pomysły na angażowanie ich we współpracę.

8. Efekty w pracy asystentów, duże i małe sukcesy.

9. I inne dane wg. pomysłu.
Katsze

Napisano: 02 mar 2016, 12:24

no wymyślają aby mieć gotowe dane....ach ta góra;) zrobił to już ktoś?
SuperAsystent2015
Praktykant
Posty: 12
Od: 29 maja 2015, 13:50
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem