Doświadczenie zawodowe asystenta - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 3    [ Posty: 29 ]

Napisano: 09 sty 2014, 11:22

Witam!
Jestem świeżo po obronie licencjatu z pedagogiki o specjalności opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną, teraz robię mgr z pedagogiki ogólnej. Obecnie jestem na stażu w OPS i mam nadzieję, że zostanę tu zatrudniona na stanowisku asystenta. Mam związku z tym pytanie: CZY KIEROWNIK MOŻE MNIE ZATRUDNIĆ NA TO STANOWISKO MIMO, ŻE NIE MAM DOŚWIADCZENIA ZAWODOWEGO?
Pytam bo nie wiem jak interpretować ustawę...
Art. 12 mówi, pkt 1a) że po wyższym pedagogicznym można być asystentem (nie wspomina o doświadczeniu w pracy z rodziną)
natomiast b) że z dowolnym wyższym, ale z co najmniej rocznym doświadczeniem...

Jak to rozumieć: Jak ma się wykształcenie kierunkowe to nie trzeba mieć rocznego doświadczenia, czy jednak mimo ukończenia pedagogiki muszę mieć ten roczny staż pracy???

Z góry dziękuję za odpowiedź!
~Nataluha90

Napisano: 09 sty 2014, 11:37

Może ..
Spełniasz kryteria pod względem przygotowania merytorycznego - wymóg ustawowy - bez zastrzeżeń...
Zresztą robisz staż w OPS- więc...

P.S jeśli można wiedzieć, czemu chcesz pracować jako asystent?
~emilka

Napisano: 09 sty 2014, 12:03

chce pracować jak ty emlilko
~kasia

Napisano: 09 sty 2014, 12:09

Moja mam była pracownikiem socjalnym i zawsze narzekała, że to nie konkretna praca z człowiekiem tylko z papierkami, a to tego niezbyt przychylnie postrzegana.

Asystent daje szansę na pomoc nie tylko doraźną finansową, ale też taką praktyczną, z zakresy wiedzy potocznej-życiowej.
Naprawdę wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że wiele rodzin nie daje sobie rady z codziennymi sprawami, chociażby zakupami. Słyszę od wielu, że opieka tylko daje kasę i klienci potrafią cały zasiłek w jeden dzień wydać itp. a nie pomyślą o tym, że oni może nie są nauczenia jak gospodarować pieniędzmi itp.