dwa pełne miesiące - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 20 ]

Napisano: 04 maja 2016, 14:21

PCW pisze:Doprawdy? A czy JolaDM trzyma się przepisów? To niech pokaże przepis, że wstrzymuje się dopiero po 2 pełnych miesiącach, na którym buduje swoją wypowiedź ;)
PCW każesz pokazać sobie przepis, że wstrzymuje się dopiero po 2 pełnych miesiącach,

a gdy Młoda44 przytacza ci artykuł z ustawy o dodatkach mieszkaniowych, który właśnie to potwierdza (dziękuję ci Młoda44), to ty PCW piszesz:
PCW pisze:Czy to ma być odpowiedź na moją wątpliwość?
No to teraz lepiej widać, że mam rację. :)
Co lepiej widać i w czym masz rację PCW?

Art 8 ust. 4 ustawy o dm, mówi wyraźnie, że: Pobierający należności za lokale mieszkalne ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, OBEJMUJĄCYCH PEŁNE DWA MIESIĄCE (...)

To jest dokładna odpowiedź na twoją wątpliwość PCW, art. 8 ust. 4 ustawy o dm zawiera słowa, o które sam pytasz: "PEŁNE DWA MIESIĄCE".
JolaDM


Napisano: 04 maja 2016, 19:50

Proszę czytać ze zrozumieniem. Młoda44 wcale nie wskazuje takiego przepisu, o który pytam bo takiego nie ma. Popatrzcie:
Młoda44 pisze:+ art. 7 ust. 11: W wypadku stwierdzenia, że osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy, nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal mieszkalny, wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się...
W tym przepisie wcale nie ma skali zadłużenia. Tam jest jedynie „nie opłaca na bieżąco”. Czyli przy każdej opieszałości, choć zgodzę się, że nie w pierwszym miesiącu po pierwszej złotówce.
To jest pierwszy w kolejności przepis.
Demagogiczne kombinowanie z kolejnością prezentacji jest niecelowe.
Teraz przepis drugi.
Młoda44 pisze:Art 8 ust. 4 ustawy: Pobierający należności za lokale mieszkalne ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, obejmujących pełne 2 miesiące....
Należy zauważyć, że 2-miesięczny termin dotyczy nie sposobu zatrzymania dodatku, ale sposobu monitorowania. Narzuca zarządcy obowiązek i ustala konsekwencje przekroczenia tego obowiązku.
Problem co zrobić, gdy zarządca powiadomi wcześniej? O to właśnie się upominam.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 04 maja 2016, 20:27

JolaDM pisze:To jest dokładna odpowiedź na twoją wątpliwość PCW, art. 8 ust. 4 ustawy o dm zawiera słowa, o które sam pytasz: "PEŁNE DWA MIESIĄCE".
Jak widać to nie jest dokładna odpowiedź. Owe "PEŁNE DWA MIESIĄCE" dotyczą bowiem jedynie powiadomienia, a nie stanowią warunku zatrzymania dodatku.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 05 maja 2016, 8:23

To jest dokładna odpowiedź, bo zarządca zgłasza nam o zaległościach zgodnie z art. 8 ust. 4, a my zgodnie z art. 7 ust. 11 wstrzymujemy wypłatę dodatku mieszkaniowego.
Zarządca zgłaszając wcześniej o zaległościach, które jeszcze nie obejmują dwóch pełnych miesięcy robi to niezgodnie z art. 8 ust. 4, a przecież po to są przepisy prawa, żeby je uwzględniać, a nie postępować według uznania.

Jeśli zarządcy nie wiedzą o co chodzi w art. 8 ust. 4, wypadałoby z naszej strony im to wytłumaczyć. Współpraca z zarządcami w sprawach dodatków mieszkaniowych daje możliwość uniknięcia różnych błędów.
JolaDM

Napisano: 05 maja 2016, 21:15

Jeżeli np. lekarz zaleci ponowna wizytę po 2 miesiącach, to nie oznacza, że klient nie ma prawa przyjść dzień czy dwa wcześniej. Do lekarza będzie należeć decyzja co z tym może zrobić.
Podobnych przykładów można dołożyć.
Nie odmawiajmy zagrożonemu zarządcy prawa zgłoszenia problemu wcześniej.
Ale... przecież gmina nie musi mieć zarządcy, a może mieć lokatorów z dodatkami i może mieć opieszałych lokatorów. Taka gmina nigdy nie dostanie zawiadomienia. Czy to znaczy, że nie ma prawa zatrzymać dodatku nigdy?
Jak zatrzymać? Ano na mocy przepisu 7.11. zdanie pierwsze. W tym przepisie nie ma mowy o terminie zaległości.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 12 maja 2016, 9:26

Oj, PCW porównanie lekarza z pacjentem nie ma nic do rzeczy z dodatkami mieszkaniowymi. Oczywiste jest to, że pacjent będzie postępował według swojej woli, a nie zgodnie z jakimiś zaleceniami lekarza. Pacjenta nie obowiązują żadne przepisy prawa co do postępowania w sprawie wizyt zalecanych przez lekarza, a i lekarz zaleca wizyty dowolnie, a nie regulują tego dokładnie przepisy prawa.
Prowadzący dodatki mieszkaniowe nie mają prawa decydowania według swojej woli co do postępowania w sprawie dodatków mieszkaniowych, tu obowiązują nas przepisy prawa i to one regulują nasze postępowanie, a nasza wola nie ma nic do powiedzenia.
PCW pisze:Nie odmawiajmy zagrożonemu zarządcy prawa zgłoszenia problemu wcześniej.
My nie mamy prawa decydować według swojej woli czy odmawiać czy nie odmawiać, a zarządca nie ma prawa zgłaszania „problemu” wcześniej, ma być dokładnie dwa pełne miesiące zaległości i tego musi trzymać się zarządca, a po jego zgłoszeniu my musimy wstrzymać. A jeśli zarządcy są zagrożeni długami lokatorów to są na to inne przepisy prawa do ściągnięcia długu lub eksmisji lokatora. Lokatorzy mimo długów też mają uregulowane swoje prawa ochronne.
PCW pisze:Ale... przecież gmina nie musi mieć zarządcy, a może mieć lokatorów z dodatkami i może mieć opieszałych lokatorów. Taka gmina nigdy nie dostanie zawiadomienia. Czy to znaczy, że nie ma prawa zatrzymać dodatku nigdy?
Gmina, jeśli nie ma zarządcy, a ma lokatorów, to wówczas sama jest zarządcą i ma na pewno pracownika, który zajmuje się opłatami czynszowymi od lokatorów i do którego również przekazywane są decyzje czy listy wypłat w sprawie przyznanych lokatorom dodatków mieszkaniowych. A więc ta osoba winna zgłaszać o zaległościach do dodatku mieszkaniowego zgodnie z przepisami prawa. A pracownik zajmujący się dodatkami mieszkaniowymi wstrzymuje wówczas wypłatę dodatków mieszkaniowych.
JolaDM

Napisano: 15 maja 2016, 21:10

JolaDM pisze: zarządca nie ma prawa zgłaszania „problemu” wcześniej.
Nasza logiki są rozbieżne. Ja nadal uważam, że z obowiązku powiadomienia po 2 miesiącach wcale nie wynika zakaz powiadomienia wcześniejszego. Z resztą pierwsze jest pod rygorem kary, zaś drugie bez żadnych restrykcji.

Niech może każdy wyciągnie własne wnioski zgodnie ze swoim rozumieniem logiki.
JolaDM pisze:Gmina, jeśli ...
Nie cytuję całości, bo to zbędne, a jednocześnie kupy się nie trzyma. Wystarczy zauważyć, że w zasadzie w gminie jest wyłącznie 1 (jedna) osoba, czyli wójt. Ona jest zarządcą która ma pilnować, zawiadamiać, zatrzymywać itd. Skoro wójt wie o zaległościach, to dokumentowanie tego zawiadomieniem jest zbędne (!), zaś niezależnie od zawiadomienia wstrzymać dodatek ma prawo, formalnie przy każdej opieszałości. Nie widzę w tym przepisie ograniczenie czasowego. Tak jest zbudowany przepis i na to nic nie poradzę.
Jeśli nawet przyznam, ze zatrzymać (najlepiej) dopiero po 2 miesiącach, to wale nie zmieni przepisu, który jaki jest, to każdy widzi, nawet jeśli do tej pory nie widział.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 16 maja 2016, 8:19

PCW pisze: Nasza logiki są rozbieżne. Ja nadal uważam, że z obowiązku powiadomienia po 2 miesiącach wcale nie wynika zakaz powiadomienia wcześniejszego. Z resztą pierwsze jest pod rygorem kary, zaś drugie bez żadnych restrykcji.

Niech może każdy wyciągnie własne wnioski zgodnie ze swoim rozumieniem logiki.
Nie róbmy "państwa w państwie" tylko działajmy zgodnie z przepisami prawa.
Owszem w ustawie o DM nie jest wprost napisane, że jest zakaz powiadomienia wcześniejszego, ale przepis ten ogranicza, że dopiero po 2 pełnych miesiącach można zawiadomić i to dokładnie wynika z przepisu.
Przepisy prawa nie muszą mieć w każdą stronę jakieś restrykcje, żebyśmy pilnowali i postępowali zgodnie z przepisami prawa.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich prowadzących dodatki mieszkaniowe.
JolaDM

Napisano: 16 maja 2016, 14:42

Wyjaśnijcie mi proszę,
1. czy zaległość dotyczy tylko czynszu, zaliczek na zarząd, kosztów eksploatacji i funduszu remontowego?
2.czy wszystkiego, czyli też wody, śmieci, ścieki.

Często jest tak, że za czynsz pobiera ktoś inny a za wodę i ścieki inny.
ktosia

Napisano: 16 maja 2016, 20:11

Nie może być zaległości w opłatach za użytkowanie lokal, czyli tych zrównanych z czynszem.
zenon11



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 20 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x