kkic13 pisze:TW zobacz sobie na pismo Departamentu Finansów samorzadu terytoialnego ST2-4834-17/8ZH/2014/RWPD-30793
pewnie juz je masz. No i chyba nie jest po Twojemu......................
Albo wykazujesz w OPS wszystkie należności w rb27s i rozliczasz je na koncie 800 albo w rb27s nic nie wykazujesz , a wszystko z zadań zleconych rozliczasz na rb27zz i potem na koncie 800.
Następnie na organie na 901 Skarbnik księguje w wariancie pierwszym jedynie część należną GW odejmując od rb27s część należną z rb27zz BP i GD i dajesz je na konto 224 wychodzą na należności wyłącznie GW ....
lub....
dostajesz rb27zz i księgujesz na 901 część należną GW wykazując tą kwotę w rb27s z organu dbając o zgodności klasyfikacji itp.itd... a BP i GD idzie oczywiście na 224 ...i do bilansu budzetu.
Takie księgowanie TW jest nielegalne.
Jeżeli część tego co na 901 przeksięgowujesz na 224 to oznacza powstanie zobowiązania względem BP .
Na jakiej podstawie powstało to zobowiązanie?
A jeżeli powstaje już zobowiązanie to oznacza zmniejszenie korzyści ekonomicznych czyli poniesienie kosztu.
Jak chcesz ująć w księgach ten koszt?
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 5 lipca 2010 r.
w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
(tekst jednolity)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PLAN KONT DLA BUDŻETÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
I. Wykaz kont
1. Konta bilansowe
133 - Rachunek budżetu
134 - Kredyty bankowe
135 - Rachunek środków na niewygasające wydatki
140 - Środki pieniężne w drodze
222 - Rozliczenie dochodów budżetowych
223 - Rozliczenie wydatków budżetowych
224 - Rozrachunki budżetu
225 - Rozliczenie niewygasających wydatków
240 - Pozostałe rozrachunki
250 - Należności finansowe
260 - Zobowiązania finansowe
290 - Odpisy aktualizujące należności
901 - Dochody budżetu
902 - Wydatki budżetu
903 - Niewykonane wydatki
904 - Niewygasające wydatki
909 - Rozliczenia międzyokresowe
960 - Skumulowane wyniki budżetu
961 - Wynik wykonania budżetu
962 - Wynik na pozostałych operacjach
968 - Prywatyzacja
Konto 224 - "Rozrachunki budżetu"
Konto 224 służy do ewidencji rozrachunków z innymi budżetami, a w szczególności:
1) rozliczeń dochodów budżetowych realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2) rozrachunków z tytułu udziałów w dochodach innych budżetów;
3) rozrachunków z tytułu dotacji i subwencji;
4) rozrachunków z tytułu dochodów pobranych na rzecz budżetu państwa.
Ewidencja szczegółowa do konta 224 powinna umożliwić ustalenie stanu należności i zobowiązań według poszczególnych tytułów oraz według poszczególnych budżetów.
Konto 224 może wykazywać dwa salda.
Saldo Wn konta 224 oznacza stan należności, a saldo Ma konta 224 - stan zobowiązań budżetu z tytułu pozostałych rozrachunków.
...a jakbyś BDMB wreszcie pouczył się rachunkowości i doczytał np. funkcjonowanie konta w załączniku nr 1 to odpowiednio tam On czyli BP księgują na tym koncie to co należy się JST.
A zatem na 224 JST księguje to co należy się BP, a BP to co należy się JST.
Niestety nie udało się tylko namówić MF aby te udziały zaliczać do wydatków odpowiednio JST i MF...ale walczę to to dalej....
TW to co napisałeś niczego nie dowodzi a tylko odwraca uwagę od meritum.
Nikt nie kwestionuje, ze zobowiązanie wobec BP należy ująć na 224.
Problem jest z kontem przeciwstawnym. Nielegalny jest zapis 901/224
Powstaje zobowiązanie i zgodnie z UoR zostaje poniesiony koszt, gdyż gmina
zapłaci to zobowiązanie ze środków które uzyskała jako dochody.
W przypadku gdy należności BP w OPS zostały zaksięgowane na 720 to powstanie
zobowiązania na 224 musi oznaczać powstanie kosztu który należałoby ująć w księgach urzędu.
Starasz się TW dokonywać różnych nielegalnych sztuczek z przeksięgowaniami co
świadczy tylko o tym, że nie rozumiesz zasad rachunkowości.
----------------------------------- -----------------------------------------
Zobowiązanie gminy jest z tytułu pobranych a nie przekazanych dochodów BP.
Zatem wpływ na rachunek budżetu środków pobranych na rzecz BP należy zapisać:
133/224 i jest to zapis legalny.