jak pomóc córce alkoholiczki - Uzależnienia, Bezdomność

Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 02 mar 2011, 10:37

Jestem nauczycielką w gimnazjum. Mam wychowawstwo w klasie III do której uczęszcza dziewczyna z DD. Jej matka mieszka zaledwie kilka domów od szkoły. Ola często chodzi do matki. Bardzo przeżywa to, że matka pije. Wiem od wychowawców z DD, że kobieta była już raz na leczeniu, ale po kilku dniach wróciła, jest bardzo zaborcza, krzykliwa, córka nic ją nie interesuje. OLa zaś żyje życiem matki. Jak rozmawiać z Olą,żeby kochała matkę ,ale dbała również o siebie i myślała o sobie swej przyszłości?Dziewczyna przychodzi do szkoły smutna, przygnębiona, myślami jest u matki, a ta nawet raz nie przyszła o nią zapytać ani do szkoły, w DD za sześć lat była tylko kilka razy. Sąd daje przepustki Oli pomimo złej opini wystawianej przez DD oraz mnie jako wychowawcy.
Kasia
~Kasia
VIP
Od: 29 mar 2007, 16:54
Zajmuję się:

Napisano: 02 mar 2011, 16:21

Kasiu, poszukaj dla Oli pomocy specjalistycznej /zajęcia socjoterapetyczne, grupa wsparcia, psycholog/. Jeżeli jest w DD, to tam powinni być fachowcy.Rozmawiaj z nią, żeby zadbała o siebie, o swoją przyszłość. To strasznie bolesne, być odrzuconą przez własną matkę, ale trzeba nauczyć się z tym żyć. Jeżeli matka nie ma woli wyjścia z nałogu / a wygląda na to, że nie ma/, to właściwie nic nie można zrobić.
~anka

Napisano: 02 mar 2011, 19:20

zgłosić problem do Ośrodka Pomocy Społecznej, Interwencji Kryzysowej.Tu są problemy matki i córki. Powinni się zająć i pomóc specjaliści matce i córce jednocześnie. Mamusię pracownik socjalny daje na Komisję d/s uzależnień . Oni dalej poprowadzą sprawę aż do sądu jeśli nie wyrazi zgody na dobrowolne leczenie/ nauczyciel też może zgłosić ten problem nadużywania alkoholu przez matkę na Komisję. Córka do dobrego psychologa na terapię rodzin uzależnionych.
~Misia

Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny