Karta elektroniczna - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 08 sie 2022, 11:10

Witam, czy można domówić kartę elektroniczną, jeżeli osoba posiada już kartę tradycyjną? Proszę o podpowiedź
Karolina98765
Stażysta
Posty: 108
Od: 14 cze 2017, 12:44
Zajmuję się: DE,DM,FA,ŚW


Napisano: 08 sie 2022, 12:18

Jednocześnie z dniem 9 czerwca 2021 r. uległo zmianie rozporządzenie w sprawie sposobu unieważnienia Karty Dużej Rodziny, wzorów graficznych oraz szczegółowego zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny. Zmiana zakresu informacji zawartych we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny ma związek ze zmianami ustawowymi. Elektroniczna Karta wyświetlana w aplikacji mObywatel nie wymaga składania wniosku o jej udostępnienie, o ile członek rodziny wielodzietnej posiada już ważną kartę tradycyjną lub kartę elektroniczną. Wystarczy, że posiadacz aktywnej Karty doda Kartę Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel.
https://www.gov.pl/web/rodzina/informacje-biezace
rikli
Referent
Posty: 408
Od: 15 maja 2019, 10:25
Zajmuję się: KDR

Napisano: 08 sie 2022, 13:04

Karty elektroniczne w SI KDR zostały przyznane z automatu wszystkim posiadaczom KDR z dniem 9.06.2021 r., niezależnie jaką formę wcześniej posiadali (nowelizacja ustawy).

Informacja z Ministerstwa:

"W związku z pojawiającymi się pytaniami dot. braku dostępu w KDR w aplikacji mObywatel do zakładki „Moi bliscy”, Ministerstwo informuje, że aby była możliwa wizualizacja kart pozostałych członków rodziny, np. aby rodzice mogli w aplikacji wyświetlać karty dzieci, konieczne jest dodanie informacji nt. wizualizacji kart dla danego członka rodziny w systemie SI KDR. Procedura jest identyczna jak przy zamkniętej aplikacji mKDR. Umożliwienie wyświetlania kart w zakładce „Moi bliscy” następuje w drodze wniosku (obecnie w części III wniosku lub poprzez złożenie załącznika ZKDR-04). Ustawa
o Karcie Dużej Rodziny nie określa w jaki sposób należy postąpić w przypadku, w którym obywatel posiada już KDR i chciałby mieć możliwość wyświetlania w aplikacji karty członków rodziny. To we właściwości organu właściwego (gminy) pozostaje decyzja co do sposobu realizacji zapotrzebowania na wizualizacje kart."

Ja proszę rodzica o wypełnienie załączników ZKDR-04 dla wszystkich członków rodziny, a następnie w systemie ręcznie aktualizuję listę uprawnionych do wizualizacji.

Pozdrawiam
aczylok
Stażysta
Posty: 86
Od: 27 kwie 2022, 11:11
Zajmuję się: KDR

Napisano: 17 sie 2022, 12:43

a co począć w sytuacji jak rodzic ma kdr tradycyjną (składał o nia dawno temu)
a teraz chciałby korzystać z aplikacji Mobywatela wersji elektronicznej? ale o nia nie wnioskował.
w aplikacji Mobywatel nie może pobrać tego dokumentu kdr
Czyli ma na nowo złożyć wniosek o kdr elektronczne?
Wizualizacji nie moge zrobić na starym wniosku bo obsługa jest zakończona. W aktualizacji danych tez nie można nic zmienić. Jak to fizycznie zrobić?
ORA
Stażysta
Posty: 164
Od: 17 sty 2018, 16:49
Zajmuję się: Podinspektor

Napisano: 18 sie 2022, 12:30

Proszę sprawdzić w zarządzaniu Kartami, czy KDR elektroniczna ma status wydana - powinna taki mieć, bo nawet Ci, którzy nie wnioskowali o elektroniczną przed 9 czerwca 2021 r., otrzymali do niej dostęp. Jeżeli osoba nie może pobrać KDR w mObywatel - niech spróbuje zaktualizować swoje dane (może ma zaczytany stary dowód osobisty?) albo przeinstalować aplikacje. Jeżeli u nas jest wydana elektroniczna to co do mObywatel nic więcej nie możemy zrobić czy poradzić - może prócz ewentualnego kontaktu do obsługi mObywatela.
rikli
Referent
Posty: 408
Od: 15 maja 2019, 10:25
Zajmuję się: KDR

Napisano: 23 sie 2022, 14:50

ORA pisze:
17 sie 2022, 12:43
a co począć w sytuacji jak rodzic ma kdr tradycyjną (składał o nia dawno temu)
a teraz chciałby korzystać z aplikacji Mobywatela wersji elektronicznej? ale o nia nie wnioskował.
w aplikacji Mobywatel nie może pobrać tego dokumentu kdr
Czyli ma na nowo złożyć wniosek o kdr elektronczne?
Wizualizacji nie moge zrobić na starym wniosku bo obsługa jest zakończona. W aktualizacji danych tez nie można nic zmienić. Jak to fizycznie zrobić?

Kart elektronicznych NIE ZAMAWIAMY od 9.06.2021 r. Każdy, kto ma aktywną KDR, ma ją dostępną w formie elektronicznej.
Wizualizację nie robimy na wniosku, tylko w module "Zarządzanie kartami". Należy odnaleźć interesującą nas osobę ( w tym przypadku rozumie, iż chodzi o dzieci tej Pani), zaznaczyć dane dziecko i na dole podświetli się "aktualizuj listę uprawnionych". Tam wpisujemy dane rodzica, który chce widzieć kartę swojego dziecka.

Ponieważ nie ma procedury do wizualizacji KDR, a ministerstwo dało nam wolną rękę, to wykorzystuje druk ZKDR-04 do wprowadzenia tych zmian.

Pozdrawiam.
aczylok
Stażysta
Posty: 86
Od: 27 kwie 2022, 11:11
Zajmuję się: KDR



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x