Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Wybrane tematy:
posiłek w szkole i w domu -wniosek Dyrektora 20% Weryfikacja 40 Zasiłek celowy dla osadzonego w ZK AOON - dojazd własnym samoch. do 15.06.22r. decyzja zmieniająca DPS AOON/OW
ODPOWIEDZ
Mirabelka
Referent
Posty: 202
Rejestracja: 19 cze 2017, 16:34
Zajmuję się: PS

Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Post autor: Mirabelka »

Klient dostał okresowy i celowy maj, czerwiec, lipiec. 1 lipca miał przyjść i rozliczyć się z kontraktu. Telefonu nie odbiera od kilku dni. Pomoc na lipiec wstrzymam. Ale czy za niewywiązanie się z kontraktu jest możliwość, że będzie musiał zwrócić pieniądze za 2 poprzednie miesiące?
Ojciec76
Administrator
Posty: 1944
Rejestracja: 09 gru 2010, 9:31
Zajmuję się: PS i reszta w zależności od problemu
Lokalizacja: warmia, mazury
Kontakt:

Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Post autor: Ojciec76 »

Art. 11 ust. 2- nie ma nic o zwrocie świadczeń, bo
art. 6 pkt 16 świadczenie nienależnie pobrane – świadczenie pieniężne uzyskane na podstawie przedstawionych nieprawdziwych informacji lub niepoinformowania o zmianie sytuacji materialnej lub osobistej
Solitudo cordis,
Solitudo animae
Awatar użytkownika
Hipolita
Referent
Posty: 365
Rejestracja: 11 sie 2017, 13:42
Zajmuję się: pomoc społeczna
Kontakt:

Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Post autor: Hipolita »

Jeśli złoży kolejny wniosek , to wtedy możesz odmówić pomocy, my tak robimy.
mamala
Starszy referent
Posty: 695
Rejestracja: 24 lut 2017, 9:47
Zajmuję się: ps,św, stypendia
Kontakt:

Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Post autor: mamala »

Ja bym wysłała wszczęcie postępowania o uchyleniu decyzji . jak się nie zgłosi, to za lipiec brak wypłaty ale nie żądałabym zwrotu świadczeń do tyłu.
Awatar użytkownika
Hipolita
Referent
Posty: 365
Rejestracja: 11 sie 2017, 13:42
Zajmuję się: pomoc społeczna
Kontakt:

Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Post autor: Hipolita »

na dobrą sprawę, to nie wiesz, czy się wywiązał, czy nie. Może ma popsuty telefon, albo inna przyczyna, np. lezy w szpitalu, mamy pomagać, a nie karać. Najpierw to musisz wyjaśnić, a dopiero potem ewentualnie wstrzymać pomoc.
Awatar użytkownika
Ten z Łopieki
VIP
Posty: 2115
Rejestracja: 01 lut 2018, 11:37
Zajmuję się: rzucam pyrami w dinozaury
Lokalizacja: Kątownia, trzecie drzwi po prawej
Kontakt:

Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.

Post autor: Ten z Łopieki »

Zgadzam się z Hipolitą. Cytat z piśmiennictwa dotyczącego kontraktów: „brak współdziałania ma dotyczyć świadczeniobiorcy, a nie trudności ustalenia faktów przez pracownika OPS”. Najpierw należy wszcząć postępowanie i ustalić co się stało, potem podjąć ewentualne dalsze kroki. Druga rzecz: zawierając kontrakt na 3 miesiące, w międzyczasie wypłacając świadczenia bez kontroli i biernie czekając do lipca na zgłoszenie się świadczeniobiorcy, to bezczynność i brak współdziałania pracownika socjalnego ze świadczeniobiorcą, a nie na odwrót. Chyba, że do tej pory wywiązywał się z kontraktu...? Nie dochodzi się zwrotu wypłaconych świadczeń podczas realizacji kontraktu, bo nie powinny być one po prostu wypłacane bez kontroli i sprawdzenia wykonania poszczególnych działań.
Quidquid latine scriptum sit, sapienter videtur
ODPOWIEDZ