Klient nie wywiązał się z kontraktu.
-
- Referent
- Posty: 202
- Rejestracja: 19 cze 2017, 16:34
- Zajmuję się: PS
Klient nie wywiązał się z kontraktu.
Klient dostał okresowy i celowy maj, czerwiec, lipiec. 1 lipca miał przyjść i rozliczyć się z kontraktu. Telefonu nie odbiera od kilku dni. Pomoc na lipiec wstrzymam. Ale czy za niewywiązanie się z kontraktu jest możliwość, że będzie musiał zwrócić pieniądze za 2 poprzednie miesiące?
-
- Administrator
- Posty: 1944
- Rejestracja: 09 gru 2010, 9:31
- Zajmuję się: PS i reszta w zależności od problemu
- Lokalizacja: warmia, mazury
- Kontakt:
Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.
Art. 11 ust. 2- nie ma nic o zwrocie świadczeń, bo
art. 6 pkt 16 świadczenie nienależnie pobrane – świadczenie pieniężne uzyskane na podstawie przedstawionych nieprawdziwych informacji lub niepoinformowania o zmianie sytuacji materialnej lub osobistej
art. 6 pkt 16 świadczenie nienależnie pobrane – świadczenie pieniężne uzyskane na podstawie przedstawionych nieprawdziwych informacji lub niepoinformowania o zmianie sytuacji materialnej lub osobistej
Solitudo cordis,
Solitudo animae
Solitudo animae
- Hipolita
- Referent
- Posty: 365
- Rejestracja: 11 sie 2017, 13:42
- Zajmuję się: pomoc społeczna
- Kontakt:
Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.
Jeśli złoży kolejny wniosek , to wtedy możesz odmówić pomocy, my tak robimy.
-
- Starszy referent
- Posty: 695
- Rejestracja: 24 lut 2017, 9:47
- Zajmuję się: ps,św, stypendia
- Kontakt:
Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.
Ja bym wysłała wszczęcie postępowania o uchyleniu decyzji . jak się nie zgłosi, to za lipiec brak wypłaty ale nie żądałabym zwrotu świadczeń do tyłu.
- Hipolita
- Referent
- Posty: 365
- Rejestracja: 11 sie 2017, 13:42
- Zajmuję się: pomoc społeczna
- Kontakt:
Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.
na dobrą sprawę, to nie wiesz, czy się wywiązał, czy nie. Może ma popsuty telefon, albo inna przyczyna, np. lezy w szpitalu, mamy pomagać, a nie karać. Najpierw to musisz wyjaśnić, a dopiero potem ewentualnie wstrzymać pomoc.
- Ten z Łopieki
- VIP
- Posty: 2115
- Rejestracja: 01 lut 2018, 11:37
- Zajmuję się: rzucam pyrami w dinozaury
- Lokalizacja: Kątownia, trzecie drzwi po prawej
- Kontakt:
Re: Klient nie wywiązał się z kontraktu.
Zgadzam się z Hipolitą. Cytat z piśmiennictwa dotyczącego kontraktów: „brak współdziałania ma dotyczyć świadczeniobiorcy, a nie trudności ustalenia faktów przez pracownika OPS”. Najpierw należy wszcząć postępowanie i ustalić co się stało, potem podjąć ewentualne dalsze kroki. Druga rzecz: zawierając kontrakt na 3 miesiące, w międzyczasie wypłacając świadczenia bez kontroli i biernie czekając do lipca na zgłoszenie się świadczeniobiorcy, to bezczynność i brak współdziałania pracownika socjalnego ze świadczeniobiorcą, a nie na odwrót. Chyba, że do tej pory wywiązywał się z kontraktu...? Nie dochodzi się zwrotu wypłaconych świadczeń podczas realizacji kontraktu, bo nie powinny być one po prostu wypłacane bez kontroli i sprawdzenia wykonania poszczególnych działań.
Quidquid latine scriptum sit, sapienter videtur
Oprócz Klient nie wywiązał się z kontraktu. - Pomoc społeczna (forum ogólne) przeczytaj również:
odmowa w czasach zarazy
zasiłek stały, celowy na remont dachu a zaległe alimenty
Ofiara wyrodnego ojca – jak ratować?
Ciężko chore dziecko - jak postąpić?
Świadczenia pielęgnacyjne
Uprawnienia kuratora
ustalenie wysokości zasiłku stałego
Sprawozdanie MRPiPS 03
Pomysły a ich realizacja - Grupa Robocza czy Zespół Inter.?
Rozmowa kwalifikacyjna - Referent w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
Do Pana Tomka
Jak pomóc?
przeliczenie zasiłku okresowego
Naiwne pytanie, ale nie mam pewności
Wywiad alimentacyjny z małoletnim
Zaopiniowanie kandydatury na rodzinę zastępczą