Kto potwierdza wniosek? - wspólnota czy właściciel? - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Napisano: 07 kwie 2017, 10:48

Pani z dwójką dzieci wynajmuje część lokalu (dwa pokoje). W trzecim pokoju mieszka matka właściciela.

Wydatki potwierdziła wspólnota wpisując:
- koszty eksploatacji i remontów 32,45 zł
- zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną 91,85 zł
- śmieci 30 zł.

Rachunek za wodę i śmieci są na właściciela mieszkania (12m zużyte).

1. Wniosek potwierdza wspólnota, czy właściciel? Komu płacę dodatek?
2. Potwierdzone koszty dzielę na 4 osoby i wyliczam wydatki na 3 osoby, czy nie powinnam ich brać od uwagę, bo Pani nie należy do wspólnoty, więc nie powinna tych kosztów ponosić? (tzn. powinien być wpisany czynsz, który przyrównuję do stawki gminnej?)
3. Skoro najem części lokalu, to przyjmuję powierzchnię wg oświadczenia (dwa pokoje, połowa kuchni, połowa toalety i korytarza?), czy powinno to zostać uregulowane w umowie najmu/aneksem?


Dziękuję z góry za wszelkie sugestie :)
*iskierka*
Praktykant
Posty: 19
Od: 21 mar 2017, 10:30
Zajmuję się: DM


Napisano: 07 kwie 2017, 11:18

Ja jestem za tym, żeby dodatek wysyłać do zarządcy i by on podbijał wniosek (choć tu zdania są podzielone). Co do reszty - powinnaś chyba raczej liczyć 3/4 części wspólnych, a nie 1/2. Mam nadzieję, że masz jasno w umowie wyszczególnione powierzchnie wszystkiego. Wydatki zależne od metrażu licz proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni, a wydatki nie wynikające z metrażu - w proporcji 3/4. Tak jakoś.
Krwawa
Podinspektor
Posty: 1662
Od: 09 kwie 2014, 14:46
Zajmuję się:

Napisano: 07 kwie 2017, 21:54

Krwawa pisze:Ja jestem za tym, żeby dodatek wysyłać do zarządcy i by on podbijał wniosek
Ja też za, ale...
Pasuje takie coś do użyczenia, gdzie właściciel jest jakby wyłączony z rozliczeń. Tak jest może w tym przypadku.
W przypadku wynajmu wspólnota nie potwierdzi czynszu, nie wie o nim. Powstaje problem.
Co do wyliczenia wydatków, to mogę zgodzić się z Krwawą, przy czym polecam art. 5 ust.2.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 08 kwie 2017, 7:48

Jeszcze raz ja, uściślam.
Najpierw trzeba ustalić powierzchnię użytkową do danego wniosku, czyli owe zajmowane 2 pokoje plus 3/4 części wspólnych.
Tę powierzchnię (sumę) trzeba będzie potem odnieść do powierzchni normatywnej.
Następnie ustalić wydatki. Wydatki zależne od metrażu proporcjonalnie do powierzchni użytkowej ustalonej jw.
Jeśli występuje czynsz najmu, to uwzględnić go w 100%, porównać z czynszem gminnym (raczej wiadomo jak), następnie dodać odpowiednio inne zależne od metrażu, w szczególności ogrzewanie.
Na końcu w obu przypadkach dodać ułamek (tak jakoś 3/4, ale mogą być wyjątki) niezależnych od metrażu, tj. woda, ścieki, może śmieci.

Niech to teraz potwierdzi wspólnota ;)

Powyższe wydatki po potwierdzeniu należy odnieść do powierzchni normatywnej (czyli 45m²), ale to inny temat.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 14 kwie 2017, 10:47

Jeśli chodzi o potwierdzenie wniosku to na dobrą sprawę nie możemy wydać decyzji odmownej nawet, jeśli wniosek nie będzie potwierdzony w ogóle.
Maxima
VIP
Posty: 3060
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x