W art. 23b ust. 1 pkt 5 ustawy o ś.r. jest zapis :
Organ właściwy oraz wojewoda
ustalający prawo do świadczeń
rodzinnych są obowiązani do samodzielnego uzyskania lub weryfikacji drogą
elektroniczną, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny, lub drogą
pisemną, od organów podatkowych lub ministra właściwego do spraw finansów
publicznych, organów emerytalno-rentowych oraz z rejestrów publicznych, w tym z rejestru PESEL, o którym mowa w przepisach o ewidencji ludności, oraz drogą
elektroniczną, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny z systemu
informacji oświatowej, o którym mowa w przepisach o systemie informacji
oświatowej, z Centralnego Wykazu Ubezpieczonych, odpowiednio:(...)
5)
informacji o legitymowaniu się odpowiednim orzeczeniem wydanym na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U.z 2021 r. poz. 573 i 1981 oraz z 2022 r. poz. 558, 1700 i 1812), obejmującej następujące dane:
a) datę i rodzaj wydanego orzeczenia,
b) wskazania, o których mowa w art. 6b ust. 3 pkt 7 i 8 ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
c) datę powstania niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
d) datę złożenia wniosku o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności,
e) okres, na jaki zostało wydane orzeczenie;
Czy na podstawie w/w przepisu powinniśmy
cały czas dokonywać weryfikacji ?

czy jedynie w momencie ustalania prawa tj. wydawania decyzji/powzięcia inf. o zmianie prawa do
świadczenia?