Witam,
bardzo Was proszę o pomoc w następującej sytuacji:
Przyznany zasiłek stały podopiecznemu w DPS. Niestety pracownik popełnił błąd i wypłacił dwukrotnie zasiłek (na rachunek osobisty podopiecznego i rachunek DPS). Nieprawidłowa wypłata to ta na rachunek osobisty.
Proszę o informację jak mógłbym odzyskać środki z rachunku osobistego? Została wysłana reklamacja do banku o błędnie zrealizowanym przelewie ale niestety nie została pozytywnie rozpatrzona i otrzymaliśmy taką odpowiedź z banku "Do odbiorcy została przekazana prośba o dokonanie zwrotu. Jeżeli odbiorca przelewu uzna Państwa prośbę za zasadną, zwrot zostanie wykonany na wskazany w zgłoszeniu rachunek. Na ten moment sprawę uznajemy za zamkniętą".
Czy mogę traktować powyższe jako nienależnie pobrane świadczenie czy jednak jako bezpodstawne wzbogacenie?