Proszę o poradę. Klientka miała przyznany zasiłek okresowy na dwa miesiące: styczeń i luty, w lutym zasiłku nie odebrała. Pracownikowi udało się uzyskać informacje od klientki, że nie odebrała zasiłku, ponieważ obecnie przebywa za granicą. Nie od końca wiem co robić, czy pisać wezwanie do stawienia się w ośrodku w związku z nieodebranym zasiłkiem, jak się nie stawi wygasić decyzję? Czy sokoro wiem, że nie ma jej w Polsce to uchylić decyzje?
to nie takie proste, jest za granicą, bo tam pracuje, czy jest za granicą, bo pojechała na wakacje,a może odwiedza kogoś z rodziny? Może przekazać nieodebrany zasiłek jeszcze raz do wypłaty w marcu i jeśli znów nie odbierze to zastosować art. 106a?
-Napisać pismo zwykłe że w związku z niepobraniem zasiłku w dniu...wyznaczam nowy termin na dzień.......wysłać za potwierdzeniem odbioru,
- Postanowienie na podstawie art. 123i 124 KPA w związku z art.(tu te do przyznania okresowego)i art. 106a ustawy o pomocy społecznej - postanowienie o wstrzymaniu decyzji znak...z dnia.....
- następnie Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego z urzędu na postawie art.61§ 4 KPA oraz art. 106a ustawy o pomocy sp.
- decyzja wygaszenie decyzji na podst. 104, 162§1 pkt.1 KPA 9Art. z okresowego) oraz art.106a ustawy o pomocy społecznej
To wszystko po kolei w czasie z zachowaniem terminów