obliczenie 3% dotacji
Re: obliczenie 3% dotacji
koszt obsługi liczy się od otrzymanej dotacji i ja tak robię... na koniec roku obliczam 3% od wypłaconych świadczeń rodzinnych,składek na ubezpieczenie społeczne no i FA a to co pozostaje muszę oddać do WUW
Re: obliczenie 3% dotacji
Dokładnie, u nas też liczy się od otrzymanej dotacji, czyli tak jak u as.
Zwroty środków na koniec roku oraz nienależnie pobrane świadczenia księgowane na zmniejszenie wydatków nie pomniejszają podstawy do obliczenia 3%.
Czyli jak mam plan 2.000.000, to 3 % to 60.000
§ 3110 i § 4110 skł od św. 1.940.000
§ płacowe 60.000
Zwroty środków na koniec roku oraz nienależnie pobrane świadczenia księgowane na zmniejszenie wydatków nie pomniejszają podstawy do obliczenia 3%.
Czyli jak mam plan 2.000.000, to 3 % to 60.000
§ 3110 i § 4110 skł od św. 1.940.000
§ płacowe 60.000
Re: obliczenie 3% dotacji
Liczę tak jak Marta i kontroli mi to potwierdziła. na koniec roku licze 3% od należnej mi dotacji - resztę oddaję.
-
- VIP
- Posty: 1943
- Rejestracja: 18 maja 2011, 16:30
- Zajmuję się:
- Lokalizacja: C, Polska
- Kontakt:
Re: obliczenie 3% dotacji
przeczytajcie sobie, koszty obsługi stanowią 3% otrzymanej dotacji na swiadczenia i składki a nie 3% na świadczenia, składki i koszty obsługi
ania
Re: obliczenie 3% dotacji
Mam na nadzieję że zamieszczone stanowisko rozwieje wątpliwości jak nalicza się 3% kosztów obsługi
https://www.mazowieckie.pl/pl/urzad/poli ... ania-.html
Stanowisko Departamentu Świadczeń Rodzinnych MPiPS w sprawie sposobu naliczania kosztów
Stanowisko Departamentu Świadczeń Rodzinnych MPiPS w sprawie sposobu naliczania kosztów obsługi świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej
Stanowisko z dnia 14 grudnia 2007 roku.
1.Zgodnie z art. 33 ust. 2a ustawy o świadczeniach rodzinnych, koszty obsługi świadczeń rodzinnych wynoszą 3% otrzymanej dotacji na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, tj. 3% dotacji otrzymanej w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, nie mniej jednak niż 6.000 zł rocznie. Zatem 3% kosztów, o których mowa powyżej, nalicza się od fizycznie przekazanej w danym miesiącu gminie przez wojewodę transzy środków. W kwocie tej zawarte są również finansowane z tej samej dotacji koszty obsługi zaliczki alimentacyjnej, które zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej wynoszą 3% wydatków na zaliczki alimentacyjne. Tym samym koszty obsługi świadczeń rodzinnych w skali roku kalendarzowego finansowane przez budżet państwa nalicza się jako 3% od całości środków finansowych przekazanych gminie przez wojewodę w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej w danym roku, a zawarta w nich wartość 3% od poniesionych przez gminę wydatków na zaliczki stanowi kwotę przeznaczoną na koszty obsługi zaliczki. W poszczególnych miesiącach roku gmina może ponosić zarówno niższe, jak i wyższe wydatki na obsługę tych zadań finansowanych przez budżet państwa, niż te wynikające z ustawowych 3%. Jednakże w skali roku koszty obsługi świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych finansowanych przez budżet państwa nie mogą przekroczyć ustawowych 3%, a wszelkie wydatki poniesione na obsługę świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej przekraczające tę wartość finansowane są wyłącznie ze środków własnych gminy.
W sprawozdaniach rzeczowo-finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych (w części F, w wierszu 3) i zaliczek alimentacyjnych (w części A, w wierszu 2) gminy wykazują wszystkie wydatki poniesione na obsługę tych zadań, zarówno pochodzące ze środków budżetu państwa, jak i ze środków własnych.
2.Zmniejszenie decyzją wojewody planu w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej w wyniku jego weryfikacji powoduje zmniejszenie kwoty odpisu przeznaczonego na obsługę świadczeń rodzinnych, w tym zaliczki alimentacyjnej, do wysokości nieprzekraczającej 3% aktualnie obowiązującego planu. Zatem gmina nie może naliczać 3% na obsługę świadczeń rodzinnych od kwoty przekazanej jej przez wojewodę według planu obowiązującego przed weryfikacją, jeżeli obecnie jest on mniejszy.
3.Zablokowane przez wojewodę środki na realizację świadczeń rodzinnych nie są środkami przekazanymi gminie, a tym samym nie ma możliwości naliczania od nich 3% kosztów obsługi świadczeń rodzinnych.
4.O strukturze wykorzystania środków z budżetu państwa na obsługę świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej decyduje gmina. Określony w 2004 r. w decyzji przyznającej środki budżetowe na wdrożenie ustawy o świadczeniach rodzinnych 73% wskaźnik udziału wynagrodzeń z pochodnymi oraz 27% wskaźnik udziału pozostałych wydatków w ogólnych kosztach obsługi świadczeń rodzinnych dotyczył tylko decyzji odnoszącej się do 2004 r.
5.Zgodnie z § 3 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie trybu przekazywania środków finansowych na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz sposobu sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych służby wojewody, a w szczególności gminy, winny na bieżąco w ciągu roku monitorować wydatki na świadczenia rodzinne oraz zaliczki alimentacyjne i dostosowywać zapotrzebowanie na środki finansowe, a tym samym i plan do zaistniałych potrzeb w tym zakresie.
https://www.mazowieckie.pl/pl/urzad/poli ... ania-.html
Stanowisko Departamentu Świadczeń Rodzinnych MPiPS w sprawie sposobu naliczania kosztów
Stanowisko Departamentu Świadczeń Rodzinnych MPiPS w sprawie sposobu naliczania kosztów obsługi świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej
Stanowisko z dnia 14 grudnia 2007 roku.
1.Zgodnie z art. 33 ust. 2a ustawy o świadczeniach rodzinnych, koszty obsługi świadczeń rodzinnych wynoszą 3% otrzymanej dotacji na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, tj. 3% dotacji otrzymanej w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej – Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, nie mniej jednak niż 6.000 zł rocznie. Zatem 3% kosztów, o których mowa powyżej, nalicza się od fizycznie przekazanej w danym miesiącu gminie przez wojewodę transzy środków. W kwocie tej zawarte są również finansowane z tej samej dotacji koszty obsługi zaliczki alimentacyjnej, które zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej wynoszą 3% wydatków na zaliczki alimentacyjne. Tym samym koszty obsługi świadczeń rodzinnych w skali roku kalendarzowego finansowane przez budżet państwa nalicza się jako 3% od całości środków finansowych przekazanych gminie przez wojewodę w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej w danym roku, a zawarta w nich wartość 3% od poniesionych przez gminę wydatków na zaliczki stanowi kwotę przeznaczoną na koszty obsługi zaliczki. W poszczególnych miesiącach roku gmina może ponosić zarówno niższe, jak i wyższe wydatki na obsługę tych zadań finansowanych przez budżet państwa, niż te wynikające z ustawowych 3%. Jednakże w skali roku koszty obsługi świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych finansowanych przez budżet państwa nie mogą przekroczyć ustawowych 3%, a wszelkie wydatki poniesione na obsługę świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej przekraczające tę wartość finansowane są wyłącznie ze środków własnych gminy.
W sprawozdaniach rzeczowo-finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych (w części F, w wierszu 3) i zaliczek alimentacyjnych (w części A, w wierszu 2) gminy wykazują wszystkie wydatki poniesione na obsługę tych zadań, zarówno pochodzące ze środków budżetu państwa, jak i ze środków własnych.
2.Zmniejszenie decyzją wojewody planu w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej w wyniku jego weryfikacji powoduje zmniejszenie kwoty odpisu przeznaczonego na obsługę świadczeń rodzinnych, w tym zaliczki alimentacyjnej, do wysokości nieprzekraczającej 3% aktualnie obowiązującego planu. Zatem gmina nie może naliczać 3% na obsługę świadczeń rodzinnych od kwoty przekazanej jej przez wojewodę według planu obowiązującego przed weryfikacją, jeżeli obecnie jest on mniejszy.
3.Zablokowane przez wojewodę środki na realizację świadczeń rodzinnych nie są środkami przekazanymi gminie, a tym samym nie ma możliwości naliczania od nich 3% kosztów obsługi świadczeń rodzinnych.
4.O strukturze wykorzystania środków z budżetu państwa na obsługę świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej decyduje gmina. Określony w 2004 r. w decyzji przyznającej środki budżetowe na wdrożenie ustawy o świadczeniach rodzinnych 73% wskaźnik udziału wynagrodzeń z pochodnymi oraz 27% wskaźnik udziału pozostałych wydatków w ogólnych kosztach obsługi świadczeń rodzinnych dotyczył tylko decyzji odnoszącej się do 2004 r.
5.Zgodnie z § 3 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie trybu przekazywania środków finansowych na wypłaty świadczeń rodzinnych oraz sposobu sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych służby wojewody, a w szczególności gminy, winny na bieżąco w ciągu roku monitorować wydatki na świadczenia rodzinne oraz zaliczki alimentacyjne i dostosowywać zapotrzebowanie na środki finansowe, a tym samym i plan do zaistniałych potrzeb w tym zakresie.
Re: obliczenie 3% dotacji
Koszty obsługi liczy sie od otrzymanej dotacji, licząc innaczej można się narazić na zarzuty zaniżania dochodów gminy.
Re: obliczenie 3% dotacji
Liczę tak jak ~ania.
Np. teraz otrzymałam zwiększenie na 85295 na rządowy program 200 zł w kwocie 154.294,00zł.
154.294,00 ---->103%
154.294/103*3= 4.494,00 zł na obsługę; 149.800,00 świadczenia.
Tak wygląda to w woj. śląskim.
Pozdrawiam
Np. teraz otrzymałam zwiększenie na 85295 na rządowy program 200 zł w kwocie 154.294,00zł.
154.294,00 ---->103%
154.294/103*3= 4.494,00 zł na obsługę; 149.800,00 świadczenia.
Tak wygląda to w woj. śląskim.
Pozdrawiam
Re: obliczenie 3% dotacji
Może komuś się przyda. Jakis czas temu to znalazłem, co utwierdziło mnie w przekonaniu ze robię to dobrze:
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 7725
w sprawie zwiększenia środków na obsługę świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego z 3% do 5%
Szanowna Pani Marszałek! Odpowiadając na pismo z dnia 10 sierpnia 2012 r., znak: SPS-023-7725/12, dotyczące interpelacji posła Marka Rząsy w sprawie zwiększenia środków na obsługę świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego z 3% do 5%, uprzejmie wyjaśniam.
Zarówno realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych, jak i z przepisów ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów finansowana jest z tych samych źródeł, tj. tej samej dotacji celowej z budżetu państwa ujętej we wspólnym rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej: Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego. W obu ustawach określono również, że na koszty obsługi przeznaczone jest 3% otrzymanej dotacji przekazanej gminom w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej. Należy zaznaczyć, że 3-procentowy odpis na koszty obsługi obu wymienionych ustaw nalicza się od otrzymanej dotacji, co oznacza, że zwrot niewykorzystanych środków na wypłaty świadczeń z końcem roku budżetowego, jak też zwrot nienależnie pobranych świadczeń nie pomniejszają kwoty tego odpisu.
To jest tylko część interpelacji 7725. Myślę, że to wyjaśnia wszystkie wątpliwości. Pozdrawiam
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 7725
w sprawie zwiększenia środków na obsługę świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego z 3% do 5%
Szanowna Pani Marszałek! Odpowiadając na pismo z dnia 10 sierpnia 2012 r., znak: SPS-023-7725/12, dotyczące interpelacji posła Marka Rząsy w sprawie zwiększenia środków na obsługę świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego z 3% do 5%, uprzejmie wyjaśniam.
Zarówno realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych, jak i z przepisów ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów finansowana jest z tych samych źródeł, tj. tej samej dotacji celowej z budżetu państwa ujętej we wspólnym rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej: Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego. W obu ustawach określono również, że na koszty obsługi przeznaczone jest 3% otrzymanej dotacji przekazanej gminom w rozdziale 85212 klasyfikacji budżetowej. Należy zaznaczyć, że 3-procentowy odpis na koszty obsługi obu wymienionych ustaw nalicza się od otrzymanej dotacji, co oznacza, że zwrot niewykorzystanych środków na wypłaty świadczeń z końcem roku budżetowego, jak też zwrot nienależnie pobranych świadczeń nie pomniejszają kwoty tego odpisu.
To jest tylko część interpelacji 7725. Myślę, że to wyjaśnia wszystkie wątpliwości. Pozdrawiam
Re: obliczenie 3% dotacji
No to jak w końcu?
1 000 000,00 dotacja celowa na wypłacanie która otrzymałem z UW
wyliczam 3 % kosztów = 30 0000 tysięcy
a zatem z UW powinienem dostać 1 030 000,00 zł z czego
1 000 000 00 na świadczenia
30 tysięcy na koszty obsługi.

1 000 000,00 dotacja celowa na wypłacanie która otrzymałem z UW
wyliczam 3 % kosztów = 30 0000 tysięcy
a zatem z UW powinienem dostać 1 030 000,00 zł z czego
1 000 000 00 na świadczenia
30 tysięcy na koszty obsługi.
Oprócz obliczenie 3% dotacji - Księgowość przeczytaj również:
FA konto 222 a RB 27S
Zestawienie znian funduszu jednostki
SUO
program kadrowo-płacowy
opłata komornicza
korzystanie ze środowiska
szkolenie asystent rodziny
koszty umorzenia postępowania- kto płaci
us chce zwrot przelanej nam kwoty od dłużnika
zwrot odsetek banowych do Biblioteki Narodowej
dodatek stażowy
Do DANY!
Swiadczenie wygaszone - Pilnej Pomocy!
Księgowanie 20% gminy dłużnika
Rodziny zastęocze - pilne!
Pomocy!