od kiedy DM - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Napisano: 08 cze 2022, 10:30

wnioskodawca ma przyznany aktualnie dodatek do 30-06-2022r.

Teraz powinien złożyć do końca czerwca wniosek z dochodami za mc 05,04,03 2022r. oraz przedstawić wydatki poniesione / zapłacone ? za 05-2022r. ?
Madzik05
Referent
Posty: 308
Od: 18 mar 2019, 11:46
Zajmuję się: prawa lokatorów, dodatki mieszkaniowe i energetyczne, najem


Napisano: 08 cze 2022, 10:59

Madzik05 pisze:
08 cze 2022, 10:30
wnioskodawca ma przyznany aktualnie dodatek do 30-06-2022r.

Teraz powinien złożyć do końca czerwca wniosek z dochodami za mc 05,04,03 2022r. oraz przedstawić wydatki poniesione / zapłacone ? za 05-2022r. ?
TAK...i dodatek zostanie przyznany od 1 lipca :)
:-)
VIP
Posty: 3550
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 08 cze 2022, 11:01

wydatki muszą być poniesione? - żądacie potwierdzeń wpłat? np potwierdzeń z konta?
Madzik05
Referent
Posty: 308
Od: 18 mar 2019, 11:46
Zajmuję się: prawa lokatorów, dodatki mieszkaniowe i energetyczne, najem

Napisano: 08 cze 2022, 14:32

Madzik05 pisze:
08 cze 2022, 11:01
wydatki muszą być poniesione? - żądacie potwierdzeń wpłat? np potwierdzeń z konta?
W treści art. 7 ust. 1c pkt 10 u.d.m., ustawodawca określił, które z informacji przekazanych przez wnioskodawcę we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego muszą zostać potwierdzone przez zarządcę albo inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny. Są to informacje, o których mowa w pkt 2-5 oraz 7 i 9 art. 7 ust. 1c u.d.m., które stanowią m.in.: informacje dotyczące technicznego wyposażenia zajmowanego lokalu mieszkalnego
Powyższe oznacza, że obowiązkiem zarządcy lub innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal jest potwierdzenie własnoręcznym podpisem prawdziwości informacji podanych przez osobę ubiegającą się we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego na temat technicznego wyposażenia zajmowanego lokalu mieszkalnego i wysokości poniesionych wydatków związanych z utrzymaniem mieszkania
:-)
VIP
Posty: 3550
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 09 cze 2022, 8:20

wydatki muszą być poniesione? - żądacie potwierdzeń wpłat? np potwierdzeń z konta?
w komentarzu do dodatku mieszkaniowego czytamy:
1. Pojęcie "dodatek mieszkaniowy", użyte zarówno w tytule ustawy, jak i w wielu jej artykułach, nie zostało w niej zdefiniowane. Ustawa określa jedynie, komu dodatek przysługuje, w jakich przypadkach, w jakiej wysokości i jak się go oblicza. W teorii i judykaturze spotyka się różne próby wyjaśniania tego pojęcia. Zwracali na to uwagę B. Sygit i R. Politowicz, przytaczając definicję A. Mączyńskiego, iż "dodatek mieszkaniowy jest szczególnym świadczeniem pieniężnym wypłacanym przez gminę na rzecz wskazanych w ustawie osób o niskich dochodach, którym przysługuje tytuł prawny do lokalu, w celu umożliwienia im zapłaty czynszu oraz pokrycia innych obciążających je wydatków za zajmowany lokal mieszkalny (opłaty dodatkowe, eksploatacyjne oraz niektóre koszty związane z zamieszkaniem w lokalu)".

jak wydatki mają być poniesione, skoro dodatek jest właśnie po to żeby umożliwić wnioskodawcy zapłatę czynszu oraz pokrycie innych obciążających go wydatków za zajmowany lokal mieszkalny..
zgadzam się z :-), że to zarządca jest od potwierdzenia wydatków
jedynie dla właścicieli domków jednorodzinnych powinny być przedstawione zapłacone rachunki ponieważ nie ma tam zarządcy.

poza tym to na zarządcy ciąży obowiązek poinformowania o występowaniu zaległości:
art. 8 ust. 4. Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zawiadamia organ przyznający dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, obejmujących pełne 2 miesiące, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia tych zaległości.
brodafix
Podinspektor
Posty: 1899
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x