Witam Panstwa.Prosze o porade. Jestem samotna matka syna studenta.Mieszkamy razem i gospodarzymy. Syn nie dostal renty po jego zmarlym ojcu, a ja troche choruje i jedynym naszym zrodlem utrzymania jest pomoc Mopsu. P. Mopsu na kazdym wywiadzie w domu żąda, by sun byl obecny i wypelnial rozne druki. Syn nie chce byc obecny, uwaza, ze to jest dla niego ponizajace. P. Mopsu zagrozil, ze wstrzyma nam pomoc. Drodzy Panstwo, syn to przedstawiciel mlodego, ksztalcacego sie pokolenia i dla niego samo slowo Mops kojarzy sie z nedza i patologia. Byl u prawnika, ktory poradzil, ze w tej sytuacji ja sama moge starac sie o pomoc, wiec musze zglosic oddzielne gospodarstwo. Syn bedzie mial sie z czego utrzymac, bo dostanie stypendium studenckie. Poszlam wiec do p.socjalnego i wtedy nie wiem czemu ta pani strasznie sie zdenerwowala mowiac, ze takich numerow to my jej czynic nie bedziemy i dalej zagrozila wstrzymaniem pomocy. Pisze do Panstwa jako do specjalistow w temacie. Czy ten darmowy prawnik nie znal sie na przepisach?
Szanowna Pani
gdybym wiedziała który to prawnik zawiadomiłabym palestrę gdyż jest to namawianie do składania fałszywych oświadczeń a kto je składa podlega karze. Jak to ?? do stypendium poda Pani dochody ze wspólnego gospodarstwa domowego a do pomocy społecznej osobne?? Karygodne!
Nie wiem jakie dokumenty syn musi podpisywać ale wiem , wiele ośrodków tworzy masę niepotrzebnych dokumentów( nawet u nas na rejonach). Absolutnie nie podważam tu kompetencji pracownika. Robi jak ma ustalone odgórnie.
Pisze Pani młode , kształcone pokolenie..... chyba coś nie tak z tym wykształceniem skoro syn utożsamia pomoc społeczną z jak to Pani napisała z patologią. Niech się ogarnie i nie robi z siebie ofiary losu.