Opłata za pobyt w DPS - wysoki dochód dzięki uzyskanym premiom

Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]

Moderator: Tom.

Napisano: 13 paź 2019, 15:17

Witam.
Proszę o pomoc w odniesieniu się do poniższego przypadku.

Prowadze samodzielne gosp.domowe. Pracuję jako sprzedawca. Moje wynagrodzenie podstawowe to 3400 zl brutto , natomiast znaczną część mojego dochodu może stanowić premia za wydajność sprzedaży - nawet do 3000zl brutto.
Do DPS ma trafić ojciec, alkoholik, w wyniku nalogu doprowadzil się do stanu, w ktorym nie moze samodzielnie funkcjonować. Rodzice po rozwodzie od 6lat i od tamtej pory z ojcem nie mam kontaktu.

Po wywieadzie z MOPS otrzymałem decyzję o odplatnisci w wysokosci 1500zl miesiecznie - przedstawilem zaswiadczenia o dochodach, gdzie akurat wypracowalem prawie maksymalne premie co znaczie powiekszylo moj dochod.
Pytanie brzmi - czy argument o zmiennosci premii bedzie zasadny gdy odwołam się do SKO? Jak poprawnie wyliczyć opłatę jeśli co miesiąc osiągam inną premię? W zeszlym miesiącu dla przykładu moja premia wyniosła 200zl, za miesiąc znów może być maksymalna itd.
Paradoksalnie w tym momencie "nie oplaca mi się" efektywnie pracować bo drastycznie podwyższa mi to dochód, natomiast jeśli przez parę miesięcy będę nieskuteczny w ptacy, pracodawca może mnie zwolnić z pracy.
Bardzo proszę o jakąś poradę.
RobMayth
Praktykant
Od: 13 paź 2019, 14:58
Zajmuję się: Nd

Napisano: 14 paź 2019, 19:41

Dobry wieczór,
Nie jestem prawnikiem, ani pracownikiem pomocy społecznej – ale może coś Panu pomogę.

W sprawie wysokości dochodu – z tego co wiem, to jeśli Pana dochód się zmienia z miesiąca na miesiąc, to chyba powinien (także w swoim interesie) Pan to zgłaszać, aby ew. opłata była wyliczana na podstawie realnych danych. Czy to jest argument dla SKO – nie wiem.