Podjęcie pracy-wezwanie-wstrzymanie wypłat decyzją? - Świadczenie Wychowawcze (500+)

  
Strona 2 z 3    [ Posty: 21 ]

Napisano: 24 sty 2017, 13:13

Ok aby była jasność skąd czerpie info:
Małysa-Sulińska Katarzyna (red.), Ustawa o świadczeniach rodzinnych. Komentarz

Art 24 ust 2 naszej ustawy jest prawie identyczny jak w art 29 ust 2 ustawy o ZR.

Dam końcówkę komentarza do tego artykułu:
Uprawnionym do żądania wydania zaświadczenia od tych podmiotów jest zarówno osoba ubiegająca się o przyznanie jej świadczenia, jak również organ właściwy do prowadzenia postępowania w sprawie świadczeń rodzinnych
voodoo
Awatar użytkownika
Inspektor
Posty: 2075
Od: 02 cze 2016, 10:23
Zajmuję się: ŚW
Lokalizacja: Polska B


Napisano: 24 sty 2017, 14:17

jak dla mnie albo wzywasz strone do dostarczenia pod rygorem wstrzymania wyplaty swiadczen albo sobie sciagasz sam i wtedy nie wzywasz grozac wstrzymaniem tylko zawiadamiasz o wszczeciu postepowania..
kb
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 7453
Od: 02 lut 2007, 15:50
Zajmuję się:
Lokalizacja: najładniejsza:), Polska

Napisano: 25 sty 2017, 8:52

Czyli jak ja wezwałem stronę to teoretycznie nie mogę wnioskować od pracodawcy zaświadczenia? I teraz tylko piszę pisemko że zostały wstrzymane wypłaty?
voodoo
Awatar użytkownika
Inspektor
Posty: 2075
Od: 02 cze 2016, 10:23
Zajmuję się: ŚW
Lokalizacja: Polska B

Napisano: 25 sty 2017, 9:55

Gość pisze:A tę informację o podjęciu zatrudnienia masz z "urzędu" czy z miejscowych plotek? :D Sama mam podobną sytuację. wiem, że osoba podjęła nową pracę, jednak nie przyszła tego zgłosić. Nie wysyłałam wezwania, bo tę informację ma z "drugiej ręki" i nie wiem na takiej podstawie można owe wezwanie wysłać?
my co jakiś czas wysyłamy zapytania do ZUS przez empatię, u osób które maja jedno dziecko i dochód na granicy, jak ZUS wykaże podjęcie zatrudnienia to wzywamy. Dzięki temu wyłapaliśmy kilka osób które teraz mają do oddania 500-1000 zł, a jakby przyszły dopiero we wrześniu z nowym wnioskiem to by to i tak wyszło a wtedy kwota byłaby już znacznie większa.
xxinkaxx

Napisano: 28 sty 2017, 19:49

Witam bardzo bym prosiła was o wzór takiego wezwania
Ulaa

Napisano: 30 sty 2017, 9:32

my co jakiś czas wysyłamy zapytania do ZUS przez empatię, u osób które maja jedno dziecko i dochód na granicy, jak ZUS wykaże podjęcie zatrudnienia to wzywamy. Dzięki temu wyłapaliśmy kilka osób które teraz mają do oddania 500-1000 zł, a jakby przyszły dopiero we wrześniu z nowym wnioskiem to by to i tak wyszło a wtedy kwota byłaby już znacznie większa.[/quote]

A to można tak? ;)
Gość

Napisano: 23 lut 2017, 14:24

A na jakiej podstawie w trakcie okresu zasiłkowego występujecie po kilka razy do empatii żeby sprawdzać dochody osób, które mieszczą się na granicy??? :shock: chyba nie macie co robić. Przecież do póki dany klient nie zgłosi Wam, że podjął zatrudnienie i uzyskał dochód to nie możemy go bezpodstawnie weryfikować. U nas w OPS mieliśmy taką jedną sytuację i skończyło się wielką awanturą. To obowiązkiem klienta jest nas poinformować o tym, że zmieniła się u niego sytuacja. Przecież kiedyś empatii nie było i co lataliście za klientem jak usłyszeliście od kogoś typu "uprzejmie donoszę", że ktoś tam zatrudnienie podjął? Sami sobie zrobiliście teraz problem. Zakładam, że każdego pouczacie w decyzji, że w przypadku wystąpienia zmian czy uzyskania dochodu, to obowiązkiem klienta jest niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do OPS. Gdzie w ustawie jest napisane, że na podstawie empatii możecie weryfikować klienta ile wam się podoba i kiedy macie na to ochotę? Przecież jak wyjdzie w kolejnym okresie, że świadczenie jest do zwrotu, to jest to problem klienta. Co wy się o nich tak martwicie?
Bazyllo

Napisano: 23 lut 2017, 15:51

Bazyllo pisze:A na jakiej podstawie w trakcie okresu zasiłkowego występujecie po kilka razy do empatii żeby sprawdzać dochody osób, które mieszczą się na granicy??? :shock: chyba nie macie co robić. Przecież do póki dany klient nie zgłosi Wam, że podjął zatrudnienie i uzyskał dochód to nie możemy go bezpodstawnie weryfikować. U nas w OPS mieliśmy taką jedną sytuację i skończyło się wielką awanturą. To obowiązkiem klienta jest nas poinformować o tym, że zmieniła się u niego sytuacja. Przecież kiedyś empatii nie było i co lataliście za klientem jak usłyszeliście od kogoś typu "uprzejmie donoszę", że ktoś tam zatrudnienie podjął? Sami sobie zrobiliście teraz problem. Zakładam, że każdego pouczacie w decyzji, że w przypadku wystąpienia zmian czy uzyskania dochodu, to obowiązkiem klienta jest niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do OPS. Gdzie w ustawie jest napisane, że na podstawie empatii możecie weryfikować klienta ile wam się podoba i kiedy macie na to ochotę? Przecież jak wyjdzie w kolejnym okresie, że świadczenie jest do zwrotu, to jest to problem klienta. Co wy się o nich tak martwicie?
zgadzam się.
mika31
Awatar użytkownika
Referent
Posty: 377
Od: 16 lut 2017, 14:32
Zajmuję się: ŚW

Napisano: 24 lut 2017, 8:43

Rozporządzenie w sprawie postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne.

§ 14. 1. W przypadku gdy organ właściwy prowadzący postępowanie w sprawie świadczeń rodzinnych poweźmie wątpliwość w sprawie dotyczącej przyznanego świadczenia rodzinnego co do występujących okoliczności mających wpływ na prawo do tego świadczenia, powiadamia niezwłocznie osobę pobierającą to świadczenie o konieczności złożenia w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 14 dni licząc od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnień w sprawie lub dostarczenia niezbędnych dokumentów.

My wykorzystujemy powyższy zapis w przypadku gdy mamy informacje np. empatii że dana osba podjęła pracę.
Pytałem na szkoleniu pana B.M czy możemy np. sprawdzić osoby pobierające ZDO w empatii czy nie pracują i stwierdził że mamy prawo.
pawel.w

Napisano: 17 maja 2017, 11:37

można prosić wzór takiego wezwania :)
pagap
Stażysta
Posty: 99
Od: 02 maja 2016, 20:23
Zajmuję się:



  
Strona 2 z 3    [ Posty: 21 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x