Wszystko jest w poście
kdr-literowka-w-nazwisku-dzieci-a-zamia ... -207281545
Wystarczy przeczytać i przeanalizować.
Zależy jaką formę karty zamawiałaś i jaki ma status - "w produkcji"? czy jakiś inny?
Ciekawostka: Przy zamówieniu tylko 1 formy karty tradycyjnej, która będzie miała status w produkcji to nie możemy anulować karty, dopiero po otrzymaniu przesyłki będziemy mogli to zrobić. Możemy anulować kartę tradycyjną ze statusem „w produkcji” ale tylko pod warunkiem, że była jednocześnie zamawiana elektroniczna i elektroniczna ma status „wydana”. Wtedy możemy taką kartę anulować zarówno tradycyjną i elektroniczną. Jeśli natomiast zamawiałeś tylko tradycyjną i jest ona w produkcji, to niestety trzeba poczekać aż ją wyprodukują.
Nie reklamować, a anulować.... to różnica.
Proces REKLAMACJI powinien zostać rozpoczęty tylko jeżeli błąd pojawił się przy produkcji kart. Błędne dane przy zamówieniu NIE są powodem do składania reklamacji. Reklamację składa się np. gdy karta podczas transportu została złamana, wypadła z koperty podczas transportu, druk jest nieczytelny.
W twoim wypadku błąd wynika z błędu urzędnika czy wnioskodawcy - twój błąd lub wnioskodawcy = anulować. A wyżej opisałem kiedy i w jakim przypadku można to zrobić i na jakim etapie.
Błędy urzędnika każdemu się zdarzają i w przypadku literówki, to akurat żaden większy problem nie będzie - nie naliczy ci system dodatkowych kosztów, jedynie w sprawozdaniu będzie wykazane, że się pomyliłaś i w statystykach będzie błąd urzędnika. Żaden problem, po prostu następnym razem bardziej pilnować literek.
Ktoś kiedyś sugerował, zeby po weryfikacji PESEL była walidacja jeśli imie wprowadzone w systemie z imieniem z weryfikacji się nie zgadza, ale dotychczas tego nie wprowadzili (A SZKODA).