Rozmowy, działania... - Przemoc w rodzinie, Asystent Rodziny

Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]

Napisano: 24 lut 2015, 12:25

Jestem początkująca i mam taką prośbę o radę - kiedy obejmujecie nową rodzinę czy macie jakiś schemat kilku pierwszych spotkań ? tych przed utworzeniem planu pracy. pierwsze spotkanie sobie ułożyłam.
trochę mam problem z kolejnymi, nie wiem czy dobrze robię a w niektórych przypadkach brakuje mi koncepcji.
z tego co wyczytałam to klient sam powinien dostrzec problem - więc do tego czasu mam tego tematu nie dotykać ?
jak pewnie wszyscy mam rodziny z którymi pierwszy kontakt odbieram pozytywnie, jak również takie które są bardzo nieufne i mimo wyrażonej zgody niechętne do współpracy.
Proszę o wszelkie rady.. :)
espresso

Napisano: 24 lut 2015, 12:38

Ja nie mam żadnych utartych schemtów, bo u mnie się nie sprawdzają. Na poczatku robiłam jakiś plan na pierwsze spotakania, ale były bezużyteczne.

Klient rzadko widzi problem, szczególnie tam gdzie jest alkoholizm albo brak zaradności. Godzą się na ar bo myślą, że dostana więcej kasy z gopsu. Ja po prostu siadam, gadamy na prozaiczne tematy (pogoda, wiadomości tv itp.), żartujemy, Pierwsze spotkania z niufnytmi to jakieś pół godziny, nie narzucam się. Z czasem się przyzwyczajają i trochę otwierają. Choć mam rodzinę, gdzie matka po pół roku nadal małomówna i spotkania to nadal te pół godziny. U takich trudno zrobić plan, bo skoro nie gadają za dużo to skąd mam wiedzieć jakie mają problemy.
Ale generalnie lepiej poczekać dłużej na rozmowę o problemach bo jak za szybko wysuniesz ten temat to rodzina stwierdzi, ze przychodzisz i dziury w całym szukasz.

Z drugiej strony, miałam tez taką rodzinę, gdzie matka była zbyt otwarta. Od razu gadała o dzieciach, mężu, problemach, trudnściach. Zbyt otwarta co było podejrzane. I się okazało że niewiarygodne rzeczy dzieją sie w tej rodzinie.
Plush

Napisano: 24 lut 2015, 13:02

dzięki Plush :)
i jeśli idziesz na te pół godziny to raz w tygodniu czy częściej ?