Po pierwsze:
Czy macie "Instrukcję o organizacji i zakresie działania składnicy akt" tzw. Instrukcję archiwizacyjną?
Jeśli tak, to należy postępować zgodnie z tą instrukcją.
Jeśli nie, to należy ją sporządzić, wprowadzić zarządzeniem (po akceptacji AP) i postępować zgodnie z tą instrukcją (wzory znajdziesz w internetach).
W skrócie:
- pracownik zdaje dokumenty do składnicy, opisując zgodnie z JRWA (ważne: każda teczka musi mieć symbol klasyfikacyjny, oznaczenie kategorii archiwalnej i roczne daty końcowe akt) i Instrukcją archiwizacyjną, sporządza spis zdawczo odbiorczy, (każdy dział/pracownik odpowiada za swoje dokumenty i on je opisuje, spina i zdaje do składnicy),
- spisy są rejestrowane i przechowywane przez osobę odpowiedzialną za składnicę,
- gdy upłynie termin przechowywania wnioskujesz do AP o brakowanie (zniszczenie) dokumentów, dostajesz zgodę, wynajmujesz firmę, zabierają dokumenty.
Składnica akt w teorii musi spełniać określone wymagania (np. wilgotność, temperatura) ale w praktyce jest jak piszesz, że wrzuca się wszystko na kupę do piwnicy.
Współczuję i życzę powodzenia w porządkowaniu wszystkiego
