Prośba o pomoc w pracy licencjackiej - Pomoc społeczna (forum ogólne)

Strona 1 z 1    [ Posty: 1 ]

Napisano: 24 maja 2021, 11:16

Witam, jestem studentką III – go roku pracy socjalnej i zwracam się z prośbą o pomoc w mojej pracy licencjackiej. Tematem pracy jest proces readaptacji społecznej osób opuszczających zakłady karne. Problematyka obejmuje zakres pomocy udzielanej osobom opuszczającym zakłady karne w procesie społecznej readaptacji. Będzie mi niezmiernie miło, jeśli znajdzie się kilku pracowników socjalnych, którzy zechcą odpowiedzieć na poniższe pytania. Prosiłabym również o napisanie miasta, którego dotyczy opis danego Ośrodka Pomocy Społecznej. Z góry dziękuje za każdą odpowiedź.

1. Z jakimi problemami najczęściej borykają się byli więźniowie i ich bliscy?
2. Jakiej pomocy najczęściej oczekują był więźniowie i ich bliscy zgłaszający się do MOPSu ?
3. Jaka pomoc przeważnie jest oferowana byłym więźniom i ich bliskim i na czym polega praca socjalna z nimi?
4. czy udzielana pomoc zawiera także wsparcie specjalistyczne (pomoc psychologiczna, poradnictwo rodzinne, prawne, kontrakty socjalne zapewniające kompleksowe i długoterminowe wsparcie) ?
5. Czy w przypadku byłych więźniów, którzy nie mają dokąd wróć po wyjściu z zakładu karnego realizowany jest specjalny program wychodzenia z bezdomności?
6. Czy byli więźniowie, którzy są osobami samotnymi lub, którzy z powodu wieku, choroby lub z innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, mogą liczyć na wsparcie w formie usług opiekuńczych?
7. Czy i jakie są różnice w pomocy byłym więźniom w zależności od czasu ich pobytu w jednostce penitencjarnej?
8. Czy udzielana byłym więźniom pomoc jest wystarczająca i przyczynia się do ich readaptacji społecznej. Jeśli nie, to jakie formy wsparcia byłyby najlepsze? (własna opinia)
Aleksandra Szymańska
Praktykant
Od: 17 maja 2021, 18:32
Zajmuję się: Studentka III-go roku pracy socjalnej

Strona 1 z 1    [ Posty: 1 ]