Maxima. a jak robisz w przypadku umów użyczenia, w umowie mam zapis, że ponosi jedynie wszystkie wydatki wg wyliczeń wspólnoty mieszkaniowe, i jest też tam zaliczka na koszty zarządu, lub opłaty eksploatacyjne, ja do tej pory te wydatki przyjmowałam i przeliczałam wg stawki czynszu gminnego, ale teraz zwątpiłam czy w ogóle powinnam je zaliczać?Maxima pisze: ↑18 paź 2024, 7:42Wlicza. To wydatek na remonty (pkt 1)ope123 pisze: ↑17 paź 2024, 13:51Maxima pisze: ↑17 paź 2024, 13:39PolemizowałabymIzabela.em pisze: ↑17 paź 2024, 11:33Odnośnie szkolenia proszę mi powiedzieć czy dobrze zrozumiałam, nie wliczamy do wydatków:
OPŁATY WSPÓLNE DLA NIERUCHOMOŚCI tj:
*Serwis węzła cieplnego,
*Utrzymanie zieleni,
*Przeglądy i kontrole obowiązkowe,
*Wymiana liczników indywidualnych,
*Utrzymanie czystości,
*Energia el. nieruchomosci wspól.,
*Konserwacja i naprawy,
*Administrowanie nieruchomością (wliczam?)
*Winda,
*Inne opłaty bieżące,
*Fundusz remontowy.
Proszę o pomoc, bo krótko pracuje w dodatkach i już nie wiem co mam wliczać a co nie ...![]()
Jeśli o dodatek mieszkaniowy stara się własciciel mieszkania, to jak najbardziej liczymy koszty zarządu.
Należy wspomóc się innymi przepisami np. ustawą o własnościach lokali. Np.
Art. 14
Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację;
2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę;
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości;
5) wynagrodzenie członków zarządu lub zarządcy.
Nie wlicza się Funduszu remontowego?