Witam, czy można ubezpieczyć klienta więcej niż na 90 dni? Pan posiadał od nas ubezpieczenie na 90 dni, niestety w ciągu tych dni nie zdążył z leczeniem... Czy ja jako z ramienia GOPS mogę przedłużyć mu ubezpieczenie na więcej niż 90 dni? A jeśli tak to na jakiej podstawie?
Zgodnie z art. 54 ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.2021.1285 ze zm.), prawo do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie decyzji, o której mowa w ust. 1, przysługuje przez okres 90 dni od dnia określonego w decyzji, którym jest dzień złożenia wniosku (...).
Prawo do świadczeń należy więc przyznać wyłącznie na 90 dni - od dnia złożenia wniosku – tu nie ma dowolności!
Jeżeli świadczeniobiorca w dalszym ciągu wymaga potwierdzenia prawa do świadczeń, to po prostu składa kolejny wniosek (na następne 90 dni). Nie ma żadnych ustawowych przeciwwskazań do wydania powtórnie takiej decyzji (i następnych!) potwierdzającej prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, przez okres kolejnych 90 dni.
czy otrzymujecie zwrot kosztów za przeprowadzane wywiady na potrzeby ubezpieczenia "90"?
My akurat nie - mamy raptem kilka takich spraw rocznie i nikomu nie chce się tego rozliczać, ale jest taka możliwość - wystarczy zgłosić zapotrzebowanie do UW.