Córka wnioskodawcy przekazała nam, że zmarł, przedstawiła jego akt zgonu. Karty - dla tego pana i jego żony - zostały zamówione, są w produkcji, nie wnioskowali o karty elektroniczne. Rozumiem, że nie robię decyzji o unieważnieniu, tylko anuluję w systemie? Tylko, że na chwilę obecną nie jestem w stanie tego zrobić, tzn. po otwarciu zakładki "Zarządzanie kartami" i kliknięciu na tę zmarłą osobę nie chce mi się odznaczyć opcja anulowania (jest jakby nieaktywna).

Czekać aż karta przyjdzie i wtedy anulować?
Rozumiem, że skoro mam akt zgonu, to żona zmarłego może tę kartę odebrać, bez dodatkowego wyjaśniania sytuacji (oświadczenie itp.)? Jeśli ta żona nie mogłaby odebrać, to musi upoważnić kogoś, czy wówczas np. dorosłe dziecko mogłoby dla niej bez problemów odebrać?