w końcu co z rolnikami - Świadczenia rodzinne

Strona 9 z 25    [ Posty: 244 ]

Napisano: 05 cze 2014, 13:53

zaprzestanie gospodarstwa rolnego:
zaprzestanie prowadzenia osobiście i na własny rachunek działalności w zakresie produkcji roślinnej lub zwierzęcej
( art. 3 ustawy zdo, art. 6 ust 1, ust 2, ust 3, ust 4 ustawy o ubezp. społ. roln. )
...

Napisano: 05 cze 2014, 13:56

Rozumiem, że z podkreśleniem na osobiście i na własny rachunek.
wwo

Napisano: 05 cze 2014, 14:01

wwo pisze:do jaaaa, dziwne, ze nie masz przyznanego swiadczenia pielęgancyjnego, urodzilas niepelnosprawne dziecko to dlaczego z dnie 1 lipca 2013 r. wygaszono ci decyzje, wytlumacz mi
No właśnie, dlaczego...?
Bo jestem rolnikiem (nie prowadzącym gospodarstwa, nawet nie zamieszkującym w pobliżu) i opłacam składki kRUS. Wg NSA rolnik nie jest uprawniony do świadczenia pielęgnacyjnego, a część urzędów kierowało się właśnie tym wyrokiem ( a nie ustawą). W konsekwencji sKO podtrzymało decyzję I instancji, a WSA oddalił moją skargę (ich skolei wiąże orzecznictwo NSA. Błędne koło. Co śmieszniejsze, w gminie oddalonej od mojego miejsca zamieszkania o 3 km- takie świadczenia rolnikom się należały i nikt tego nie kwestionował...
jaaaa

Napisano: 05 cze 2014, 14:39

jaaaa pisze:
wwo pisze:do jaaaa, dziwne, ze nie masz przyznanego swiadczenia pielęgancyjnego, urodzilas niepelnosprawne dziecko to dlaczego z dnie 1 lipca 2013 r. wygaszono ci decyzje, wytlumacz mi
No właśnie, dlaczego...?
Bo jestem rolnikiem (nie prowadzącym gospodarstwa, nawet nie zamieszkującym w pobliżu) i opłacam składki kRUS. Wg NSA rolnik nie jest uprawniony do świadczenia pielęgnacyjnego, a część urzędów kierowało się właśnie tym wyrokiem ( a nie ustawą). W konsekwencji sKO podtrzymało decyzję I instancji, a WSA oddalił moją skargę (ich skolei wiąże orzecznictwo NSA. Błędne koło. Co śmieszniejsze, w gminie oddalonej od mojego miejsca zamieszkania o 3 km- takie świadczenia rolnikom się należały i nikt tego nie kwestionował...