Wniosek przez emp@tię - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 3 z 3    [ Posty: 26 ]

Napisano: 09 lip 2015, 7:47

U nas w ośrodku jest żenujący poziom informatyzacji. Bo um pieniędzy nie da - bo nie. A wy tu wymagania macie....
Uwielbiam hasła, że np bezdomny może składać wniosek o schronienie...
Za jakieś 5 lat może będzie wszystko hulać. Skoro stac kogoś na neta to stać go na 19 groszy połączenia.
Teraz możecie ujadać
xycyvyvubu


Napisano: 09 lip 2015, 8:58

Wszystkim chętnym, proponuję w wolnej chwili zapoznać się z instrukcją korzystania z wniosków elektronicznych, opracowaną przez Pracownika OPS, a więc napisaną przystępnie z punktu widzenia osób, które mają z tego korzystać, zarówno od strony składania wniosków na portalu, jak i odbioru ich w OPSie.

Może komuś się przyda:

https://opsgoscieradow.pl/pliki/Instrukcja_PIU.pdf

pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6049
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska

Napisano: 09 lip 2015, 10:01

xycyvyvubu o darmowym internecie Aero2 oraz sprzęcie i internecie ze środków Unii nie mówili?
vubu

Napisano: 09 lip 2015, 10:09

OPS często są sobie same winne bo większość z nich oczywiście zadeklarowała do Urzedów Wojewódzkich, że jest gotowa do obsługi wniosków składanych za pośrednictwem Empatii.
A jak się taki wniosek pojawi to nagle panika .
Herbi

Napisano: 09 lip 2015, 10:21

Z perspektywy informatyka w OPS i obywatela chciałbym zauważyć kilka rzeczy:
1) obywatel ma prawo złożyć wniosek przez empatię. Czy jest to narzędzie lepsze, czy gorsze - nie nam decydować. Jest możliwość, urzędnik musi.
2) jeśli obywatel ma dobrą wolę, dzwoni lub mailuje do jednostki i informuje o złożeniu wniosku. Ja, składając elektronicznie wniosek o dowód osobisty, też poinformowałem odpowiednią komórkę Urzędu Gminy, że takiego wniosku na ePUAPie powinni się spodziewać - pozwala to uniknąć opóźnień i stresu po obu stronach
3) proszę wczuć się w sytuację pracownika: odbiera (prawdopodobnie po raz pierwszy) wniosek przesłany nową drogą - to też tylko człowiek, musi się dowiedzieć z czym to się je. A nie napisze przecież do klienta "nie wiem jak mam postąpić, muszę zadzwonić do informatyka i przeczytać instrukcję" bo taki mail mógłby być wykorzystany przez klienta, choćby do ośmieszenia pracownika. Taką informację możnaby pewnie uzyskać telefonicznie, w rozmowie prywatnej. Jeśli jednak klient wybiera tylko drogę pisemną, formalną, to zdaje mi się, że odpowiedzią na wniosek jest decyzja, prawda?
kazik

Napisano: 09 lip 2015, 10:27

@Kazik - bardzo fajna wypowiedź. Uzupełniając ją, napiszę że w momencie kiedy w Pomoście wybierzesz przycisk "Odbierz pocztę" na oknie poczty elektronicznej Emp@tia i będzie tam przeznaczony dla Twojego Ośrodka wniosek, to automat wysyła na Portal do wnioskodawcy Urzędowe Potwierdzenie Odbioru.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 6049
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Zajmuję się: pracuje w fabryce Pomostu :)
Lokalizacja: Kraków, Polska



  
Strona 3 z 3    [ Posty: 26 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x