Witam, od niedawna pracuję jako asystent, a dokładnie od dwóch miesięcy. Mam już swoje lata, dorosłe dzieci,wnusię, kilkudziesięciu wychowanków (jako, iż do tej pory pracowałam w placówce wychowawczej),jestem jeszcze prawna fizycznie i umysłowo.Od kiedy podjęłam pracę w GOPSie staram się żyć w zgodzie z wszystkimi, ale mam dość i to nie chodzi o to, że jestem starsza od większości pracowników socjalnych, ale mam swój rozum, a ci codziennie mówią mi co mam robić, do której rodziny iść. Najchętniej to daliby mi wywiad żebym za nich zrobiła. Na dodatek kuratorzy wydzwaniają i żądają tego czy owego. Czy u Was też to tak wygląda? Dodam, iż nie uważam się za wszech wiedzącą i jeśli czegoś potrzebuję to pytam.
Witam,
Jestem asystentem pracującym w tym zawodzie od ponad trzech lat. Tak naprawdę to właśnie asystent ma największą wiedzę w temacie tego jakie ma potrzeby rodzina i co powinno się z nią robić. Jeśli inni rozmawiają na ten temat z Panią - to powinno to być prowadzone w aspekcie wymiany wzajemnych doświadczeń czy dania ewentualnych wskazówek. Według mnie nie powinna się Pani godzić na wytyczanie dokładnie kropka w kropkę tego co robić z rodziną. W takim przypadku ja sama zdecydowanie, ale z kulturą powiedziałabym, że mogą mi doradzać i nic ponadto w mojej pracy. Ja nie wchodzę pracownikom w buty i tego samego oczekuję od nich.
Jeśli chodzi o kuratorów to mam często z nimi kontakt w sprawie rodzin. Wymieniamy się informacjami i tym jakie ewentualnie kroki należy podjąć w przypadku danej rodziny.
Wspólnie działamy - nie narzucamy. WSPÓŁPRACA jest najważniejsza - samemu nic się nie zdziała.
Powodzenia w dalszej pracy i dużo cierpliwości.