wstrzymanie wypłaty dodatku mieszkaniowego - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]

Napisano: 13 kwie 2018, 9:33

mam pismo od zarządy domu, że osoba otrzymująca czynsz zalega z płatnościami za pełne dwa miesiące tj. marzec i kwiecień.
Mam dwa pytania,
pierwsze, mamy można powiedzieć połowę kwietnia, więc jak zarządca może stwierdzić o zaleganiu z płatnościami za kwiecień ?
drugie, czy muszę wystąpić do zarządcy z pytaniem, czy zaległości powstały w trakcie otrzymywania dodatku, czy wystarczy mi już pismo do ewentualnego wydania decyzji
pandm
Stażysta
Posty: 78
Od: 17 sie 2017, 10:17
Zajmuję się: fa


Napisano: 13 kwie 2018, 10:06

Wnioskodawca, zapewne ma termin do 10. każdego miesiąca do wpłaty czynszu.
Sabinka
Praktykant
Posty: 46
Od: 21 mar 2017, 12:35
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe i energetyczne.

Napisano: 13 kwie 2018, 10:09

muszę chyba też to wyjaśnić,
a co z drugim pytaniem tj. czy muszę wystąpić do zarządcy z pytaniem, czy zaległości powstały w trakcie otrzymywania dodatku, czy wystarczy mi już pismo do ewentualnego wydania decyzji
pandm
Stażysta
Posty: 78
Od: 17 sie 2017, 10:17
Zajmuję się: fa

Napisano: 13 kwie 2018, 10:52

Przecież wiesz, kiedy wypłacałeś mu dodatek?!
Sabinka
Praktykant
Posty: 46
Od: 21 mar 2017, 12:35
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe i energetyczne.

Napisano: 13 kwie 2018, 10:58

no ale z pisma zarządu nie wynika wprost, czy zaległości powstały w trakcie wypłaty dodatku, czy może jeszcze przed jego przyznaniem. Tu się zastanawiam.
pandm
Stażysta
Posty: 78
Od: 17 sie 2017, 10:17
Zajmuję się: fa

Napisano: 13 kwie 2018, 12:46

pandm pisze:mam pismo od zarządy domu, że osoba otrzymująca czynsz zalega z płatnościami za pełne dwa miesiące tj. marzec i kwiecień.
No masz jak wół od kiedy zalega ;)i z tego co napisałeś mogę przypuszczać, że zaległości te powstały w trakcie otrzymywania dodatku.
Tylko po co Ci kwiecień. Jeżeli miałbyś zawiesić od maja dodatek to musiałbyś mieć zaległość za luty i marzec raczej. Jeżeli zawieszenie od czerwca to w maju info o zaleganiu za marzec i kwiecień, wszczęcie i wtedy zawieszenie jak sie nie ustosunkuje do wszczęcia.
Klara27
Starszy referent
Posty: 853
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 17 lip 2018, 21:46

Klara27 pisze: wszczęcie i wtedy zawieszenie jak sie nie ustosunkuje do wszczęcia.
co piszesz we wszczęciu, do czego ma się ustosunkować? Czy w zawiadomieniu o wszczęciu postępowania można również wezwać stronę do uregulowania zaległości w określonym terminie, np. 7 dni?
mała czarna
Praktykant
Posty: 37
Od: 16 mar 2017, 21:50
Zajmuję się: ps,dm,de

Napisano: 18 lip 2018, 14:53

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w .............. - stosownie do wymogów art. 61 §4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.) zawiadamia o wszczęciu z urzędu postępowania w sprawie otrzymania przez Pana pomocy w formie dodatku mieszkaniowego.
Świadczenie to przyznane zostało Panu decyzją z dnia 19.12.2017 r. znak MOPS-DM.5110.675.2017 w wysokości 228,24 zł miesięcznie na okres od 01.01.2018 r. do 30.06.2018 r.
Zgodnie z art. 7 ust. 11 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 180), warunkiem otrzymania dodatku mieszkaniowego jest bieżące regulowanie należności za zajmowany lokal.
W przypadku powstania zaległości w opłatach – wypłata dodatku mieszkaniowego zostaje wstrzymana w drodze decyzji administracyjnej do czasu uregulowania zaległości, a jeżeli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji – decyzja przyznająca świadczenie automatycznie wygasa.
Z uzyskanych przez tutejszy Ośrodek informacji wynika, iż w Pana przypadku zadłużenie
z tytułu opłat mieszkaniowych wynosiło w dniu 18.04.2018 r. 412,76 zł i dotyczyło okresu
2 miesięcy (II i III 2018 r.)
Informujemy, iż powyższa okoliczność spowoduje wygaśnięcie wspomnianej powyżej decyzji z dnia 19.12.2017 r., a tym samym utraci Pan prawo do otrzymania dodatku mieszkaniowego.

A o tym 7miodniowym terminie to dobry pomysł. Można byłoby dopisać.
Klara27
Starszy referent
Posty: 853
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 18 lip 2018, 20:01

Ja mam tak:

Na podstawie art. 61 § 1 i§ 4 w związku z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA (Dz.U. …...) zawiadamia się, że dnia ...... zostało wszczęte z urzędu postępowanie administracyjne dotyczące dalszego pobierania dodatku mieszkaniowego przez Panią ….., przyznanego decyzją Nr ….. z dnia …. wydana przez ….... w wysokości ….. na okres …..
Dnia ….. do tut. Organu wpłynęła informacja od ….... /ZARZĄDCY/ że Pani ........ nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal mieszkalny. Zaległości obejmują okres …...
W związku z powyższym wzywa się stronę do uregulowania zaległości w terminie 7 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia i powiadomienie o tym fakcie tut. Urząd.
W przypadku nieuregulowania zaległości wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się w drodze decyzji administracyjnej do czasu ich uregulowania, a jeżeli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji – decyzja przyznająca świadczenie wygasa.

Tylko nie wiem, czy użycie terminu (7dniowego) jest poprawne. Swoją drogą mój "szef" zapytał skąd taki termin....

Co sądzicie? O zawiadomieniu i o tym terminie?
mała czarna
Praktykant
Posty: 37
Od: 16 mar 2017, 21:50
Zajmuję się: ps,dm,de



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 9 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem