wydatki poniesione ? - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 16 ]

Napisano: 14 cze 2022, 12:12

jak przyjmujecie ? wnioskodawca musi u was doręczyć rachunki i czynsz opłacony? czy przyjmujecie nieopłacone i na tej podstawie naliczacie świadczenie ?

ma ktoś może jakieś wyroku sądów w tej kwestii? albo jakieś opinie prawne ?
brodafix
Podinspektor
Posty: 1899
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM


Napisano: 14 cze 2022, 12:48

Przyjmuję opłacone. W art. 6 ust. 1 mowa jest o wydatkach PONIESIONYCH przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy. Ponadto od momentu nowelizacji osoba przedstawia wydatki za miesiąc poprzedzający, więc już winna mieć je opłacone.
Klara27
Starszy referent
Posty: 853
Od: 12 paź 2016, 13:25
Zajmuję się: DM/DE/Stypendia szkolne

Napisano: 15 cze 2022, 7:54

Treść art. 7 ust. 1c pkt 10 u.d.m., wskazuje, że obowiązkiem zarządcy lub innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal jest potwierdzenie własnoręcznym podpisem prawdziwości informacji podanych przez osobę ubiegającą się we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego na temat technicznego wyposażenia zajmowanego lokalu mieszkalnego i wysokości poniesionych wydatków związanych z utrzymaniem mieszkania

więc czy to nie jest tak, że to rolą zarządcy jest trzymanie pieczy nad tym czy osoba ponosi wydatki za użytkowanie lokalu?
tym bardziej , że w ustawie jest mowa co zarządca musi zrobić jeśli wnioskodawca na bieżąco nie będzie dokonywał opłat art. 7 ust. 11 w związku z art. 8 ust. 4 u.d.m.
poza tym funkcja dodatku mieszkaniowego jest taka, że przeznaczony jest on dla osób, które właśnie mają problemy z ponoszeniem na bieżąco opłat za lokal, w którym zamieszkują.

więc czy to nie powoduje u was jakiś komplikacji? co jeśli osoba nie przedstawi dowodów wpłaty za czynsz albo za media? nie przyznacie dodatku mieszkaniowego?

w mojej opinii generalnie wygląda to tak, że w ustawie rzeczywiście jest mowa o wydatkach poniesionych ale to nie rolą organu a zarządcy jest pilnowanie, żeby opłaty były ponoszone na bieżąco
brodafix
Podinspektor
Posty: 1899
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM

Napisano: 15 cze 2022, 8:03

brodafix pisze:
15 cze 2022, 7:54
Treść art. 7 ust. 1c pkt 10 u.d.m., wskazuje, że obowiązkiem zarządcy lub innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal jest potwierdzenie własnoręcznym podpisem prawdziwości informacji podanych przez osobę ubiegającą się we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego na temat technicznego wyposażenia zajmowanego lokalu mieszkalnego i wysokości poniesionych wydatków związanych z utrzymaniem mieszkania

więc czy to nie jest tak, że to rolą zarządcy jest trzymanie pieczy nad tym czy osoba ponosi wydatki za użytkowanie lokalu?
tym bardziej , że w ustawie jest mowa co zarządca musi zrobić jeśli wnioskodawca na bieżąco nie będzie dokonywał opłat art. 7 ust. 11 w związku z art. 8 ust. 4 u.d.m.
poza tym funkcja dodatku mieszkaniowego jest taka, że przeznaczony jest on dla osób, które właśnie mają problemy z ponoszeniem na bieżąco opłat za lokal, w którym zamieszkują.

więc czy to nie powoduje u was jakiś komplikacji? co jeśli osoba nie przedstawi dowodów wpłaty za czynsz albo za media? nie przyznacie dodatku mieszkaniowego?

w mojej opinii generalnie wygląda to tak, że w ustawie rzeczywiście jest mowa o wydatkach poniesionych ale to nie rolą organu a zarządcy jest pilnowanie, żeby opłaty były ponoszone na bieżąco
ja z tym się nie bawię...zarządca potwierdza wydatki...zaległości mogą być...jeśli nie było wcześniej dodatku mieszkaniowego...a jesli nie bedzie dalej płacił...gdy dostanie dodatek...wtedy wstrzymuję...bo zarządca mnie informuje o zaleglosciach ...i tyle
Nie zbieram potwierdzeń wydatków bo można się w tym zakopać...ale...myślę, że zarządca pilnuje tego by wydatki były poniesione...
a nie ma mowy w ustawie ze wydatki mają być opłacone...tylko poniesione...a nie wiem czy to to samo :)
:-)
VIP
Posty: 3547
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 15 cze 2022, 8:07

ja z tym się nie bawię...zarządca potwierdza wydatki...zaległości mogą być...jeśli nie było wcześniej dodatku mieszkaniowego...a jesli nie bedzie dalej płacił...gdy dostanie dodatek...wtedy wstrzymuję...bo zarządca mnie informuje o zaleglosciach ...i tyle
Nie zbieram potwierdzeń wydatków bo można się w tym zakopać...ale...myślę, że zarządca pilnuje tego by wydatki były poniesione...
dokładnie ;)
brodafix
Podinspektor
Posty: 1899
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM

Napisano: 15 cze 2022, 11:43

A jak robicie w przypadku, gdy wnioskodawca ma wystawioną nową fakturę za wodę, ale nie upłynął jeszcze termin zapłaty i na dzień składania wniosku wydatek nie jest poniesiony? I co wtedy, gdy faktura nie jest zapłacona, to nie bierzemy do wydatków?
Barbara1985
Praktykant
Posty: 19
Od: 08 sty 2021, 10:24
Zajmuję się: DM

Napisano: 15 cze 2022, 12:27

I co wtedy, gdy faktura nie jest zapłacona, to nie bierzemy do wydatków?
ja stoję na stanowisku, że takie wydatki trzeba przyjąć ponieważ to zarządca winien sprawdzać czy wydatki zostały poniesione ( suma sumarum od tego właśnie jest !)
a pracownik winien zająć się weryfikacją i prawidłowym naliczeniem świadczenia ;) takie moje zdanie
brodafix
Podinspektor
Posty: 1899
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM

Napisano: 15 cze 2022, 12:46

brodafix pisze:
15 cze 2022, 12:27
I co wtedy, gdy faktura nie jest zapłacona, to nie bierzemy do wydatków?
ja stoję na stanowisku, że takie wydatki trzeba przyjąć ponieważ to zarządca winien sprawdzać czy wydatki zostały poniesione ( suma sumarum od tego właśnie jest !)
a pracownik winien zająć się weryfikacją i prawidłowym naliczeniem świadczenia ;) takie moje zdanie
Nam nigdy zarządcy nie potwierdzają wydatku jakim jest woda, gdy wnioskodawca ma podpisaną umowę z przedsiębiorstwem wodnym. Tylko my bierzemy fakture i wymagamy aby była opłacona. Jednak ostatnio zastanawiamy się, czy mamy prawo wymagać, aby wnioskodawca opłacił tą konkretną fakturę nawet w sytuacji, gdy jeszcze nie minął termin płatności.
Barbara1985
Praktykant
Posty: 19
Od: 08 sty 2021, 10:24
Zajmuję się: DM

Napisano: 15 cze 2022, 12:56

oczywiście to logiczne, że zarządca potwierdza tylko te wydatki, które sam wystawia :)
do innych wydatków branych do dodatku mieszkaniowego, jezeli wnioskodawca ma rachunki to musi przedstawić...natomiast nie wiem czy jest podstawa na to...że mają być opłacone :?
:-)
VIP
Posty: 3547
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 15 cze 2022, 13:09

oczywiście to logiczne, że zarządca potwierdza tylko te wydatki, które sam wystawia :)
u nas jest akurat tak, że zarządcy a jest ich wielu.. potwierdzają wszytkie wydatki łącznie z wodą

jedynie tam gdzie nie ma zarządcy ( właściciele domków jednorodzinnych ) muszą doręczać opłacone rachunki
brodafix
Podinspektor
Posty: 1899
Od: 26 lip 2016, 8:34
Zajmuję się: DM



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 16 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x