Myślę, że tego powinien pilnować wnioskodawca, aby na bieżąco ponosić wydatki. Zarządca potem może wezwać do zapłaty jeżeli ktoś się nie wywiązuje. Ponoszenie wydatków jest obowiązkiem każdego zobowiązanego.

to i się zgodzę , że ponoszenie wydatków jest obowiązkiem każdego zobowiązanego
natomiast rolą zarządcy bo do tego między innymi został powołany jest sprawowanie kontroli czy te wydatki poniósł , proszę spójrz na art. 7 ust 11 w związku z art. 8 ust.4
natomiast rolą organu w mojej opinii nie jest kontrola czy rachunki zostały opłacone
I moim zdaniem "poniesione" muszą być. Czemu miałabym dopłacać komuś do czegoś, za co nie ponosi w danym momencie wydatków, mimo tego, że jest zobowiązany?
w komentarzu do ustawy czytamy:
" Zwracali na to uwagę B. Sygit i R. Politowicz, przytaczając definicję A. Mączyńskiego, iż "dodatek mieszkaniowy jest szczególnym świadczeniem pieniężnym wypłacanym przez gminę na rzecz wskazanych w ustawie osób o niskich dochodach, którym przysługuje tytuł prawny do lokalu, w celu umożliwienia im zapłaty czynszu oraz pokrycia innych obciążających je wydatków za zajmowany lokal mieszkalny (opłaty dodatkowe, eksploatacyjne oraz niektóre koszty związane z zamieszkaniem w lokalu)".