Wygaśnięcie decyzji z uwagi na zgon - Domy Pomocy Społecznej, Zakłady Opiekuńczo-Lecznicze

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 15 mar 2012, 13:00

Witam
Zmarł klient przebywający w DPS. W związku z powyższym, chciałabym stwierdzić wygaśnięcie decyzji. Jak powinnam określić datę w decyzji:
- stwierdzam wygaśniecie z dniem ... decyzji ...
- stwierdzam wygaśnięcie w dniu ... decyzji ...
- stwierdzam wygaśnięcie decyzji ... (bez daty)
który wariant jest prawidłowy ???
~Aga


Napisano: 15 mar 2012, 13:02

Czy do decyzji o wygaśnięciu można nadać rygor natychmiastowej wykonalności, czy nie można ???
~Aga

Napisano: 15 mar 2012, 13:04

Do kiedy nalezy zapłacić opłatę za DPS, w przypadku zgonu podopiecznego, np. w dniu 03.03.2012 r.: do 03.03.2012 r. włącznie, czy od 01-02.03.2012 r. ???
~Aga

Napisano: 15 mar 2012, 13:06

Byłabym wdzięczna za wszelki wskazówki, jestem początkująca :)
~Aga

Napisano: 15 mar 2012, 13:08

Można nadać a nawet trzeba bo jak ostygnie to nie bedzie mial prawa sie odwołać, hehehe.
Tyle razy temat wałkowany ze na zmarła osobe nie wydaje sie
decyzji bo-nie ma strony, bo nie wykonalna jak nie dostarczona itd
ALE znów ktos sie obudził.......
Powodzenia,
aha zgodnie zgodnie z 10 kpa:
Art. 10. § 1.Organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
§ 2.Organy administracji publicznej mogą odstąpić od zasady określonej w § 1 tylko w przypadkach, gdy załatwienie sprawy nie cierpi zwłoki ze względu na niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia ludzkiego albo ze względu na grożącą niepowetowaną szkodę materialną.
§ 3.Organ administracji publicznej obowiązany jest utrwalić w aktach sprawy, w drodze adnotacji, przyczyny odstąpienia od zasady określonej w § 1.
Pamietaj o tym
chociaż możesz odstąpić bo załatwienie sprawy nie cierpi zwłoki , a właściwie zwłok
~kici-kici

Napisano: 21 mar 2012, 12:48

ja bym zrobił notatkę i zamknął sprawę. Brak strony, to dla kogo ta decyzja.
~kola

Napisano: 02 kwie 2012, 0:31

my również sporządzamy wyłącznie adnotacje urzędowe, mi wydajemy decyzji, chyba że ustanowiony był opiekun prawny
~kasik

Napisano: 27 sie 2012, 12:20

Hej a co z art.162 &1 pkt 1 kpa Wtedy decyzja do Księgowej i a/a,czy tak aj piszecie tylko notatka. Pozdrawiam Ewa
~Ewa12

Napisano: 31 sie 2012, 12:34

ja piszę stwierdzam wygaśnięcie decyzji z uwagi na zgon i jedna do księgowści a jedna a/a
~gosia

Napisano: 03 wrz 2012, 13:25

te notki i pozostawienie ich w aktach to jakiś regionalny zwyczaj lub info szkolącego. Decyzją wygaszającą kończymy byt interesu np. społecznego czyli płatność gminy. Decyzje pozostawiamy w aktach i do dps. Nie ma różnicowania na fakt powołania kuratora lub nie.
Decyzje są też wydawane z urzędu i jak to się ma do art. 10 kpa?
Adnotacja tak jak notatka służbowa nie jest materiałem dowodowym w sprawie (wielokrotne podkreślenia tej info przez SKO i orzecznictwo sądów administracyjnych).
~Lilianna



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x