źle przyznane karty dla dzieci - pomocy - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Napisano: 23 sie 2019, 7:57

Witam,
przy odbiorze kart przez wnioskodawcę zauważyłam, że na karcie jest niepoprawny termin ważności kart (u 3 dzieci - bezterminowo). Moje pytanie brzmi, czy powinnam wydać wszystkie karty i później anulować te niepoprawne i zamówić po raz kolejny dla dzieci z poprawnym terminem ważności? Czy wydać tylko rodzicom? Jakie koszty poniesiemy za mój błąd?
yashmine95
Praktykant
Posty: 9
Od: 12 cze 2019, 9:02
Zajmuję się: KDR


Napisano: 23 sie 2019, 8:02

Te pytanie pojawia się na forum bardzo często [FAQ]

Poniżej szczegóły:
Zamówienie karty z błędnymi danymi (błędne dane na karcie) co robić? Kiedy kartę powinniśmy anulować, a kiedy możemy ją zaktualizować?
Herka pisze:Poniżej wyjaśnienie co zrobić w przypadku zamówienia na błędną kartę.

Jeżeli błąd popełniono w jednej z następujących danych to kartę (tradycyjną i elektroniczną) należy ANULOWAĆ: imię pierwsze, imię drugie, nazwisko, data urodzenia, termin ważności, pesel, numer dokumentu tożsamości. Jeżeli błąd popełniono w jednej z poniższych danych to kartę (elektroniczną) należy ZAKTUALIZOWAĆ: numer telefonu, adres e-mail, lista osób uprawnionych do wizualizacji karty. Poniżej znajduje się opis jak dokonać anulowania lub aktualizacji karty w zależności od potrzeby.

Jeżeli kartę chcemy ANULOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Anuluj kartę" z podaniem powodu "Błąd urzędnika" lub "Błąd wnioskodawcy" w zależności od tego kto popełnił pomyłkę. Taką anulowaną kartę należy następnie znaleźć w zakładce "Zarządzanie kartami", zaznaczyć i wybrać przycisk "Zamów ponownie". Pojawi się pytanie o zmianę danych na karcie i wtedy trzeba odpowiedzieć "Tak" i poprawić ten błąd przed złożeniem nowego zamówienie. Anulowanie zawsze dotyczy zarówno karty tradycyjnej i elektronicznej tj. zawsze trzeba anulować obydwie formy jednocześnie.

Jeżeli kartę chcemy ZAKTUALIZOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Aktualizuj dane teleadresowe". Pojawi się okno pozwalające na modyfikację numeru telefonu, maila i listy uprawnionych. Po zapisaniu dane zostaną przesłane do PWPW i osoba posiadająca kartę powinna otrzymać wiadomość na nowy numer telefonu. Numer karty i dane na niej zawarte nie ulegną zmianie, aktualizacja nie dotyczy bowiem karty tradycyjnej.

Proces REKLAMACJI powinien zostać rozpoczęty tylko jeżeli błąd pojawił się przy produkcji kart. Błędne dane przy zamówieniu NIE są powodem do składania reklamacji. Reklamację składa się np. gdy karta podczas transportu została złamana, wypadła z koperty podczas transportu, druk jest nieczytelny.
Temat: https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207259922
Dodatkowo przydatne:
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207267256 – błędna data ważności
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207257837 – błędnie wpisane nazwisko
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207267289 – błąd w numerze PESEL (wow)
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207262255 – błędna data przyznania
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 23 sie 2019, 8:06

nie trzeba wydać można anulować i zamówić ponownie ze względu na błąd urzędnika i zamówić ponownie z aktualnym terminem i chyba wszystko to można zrobić w zarzadzaniu kartami, a rodzicom można wydać ich kdr jak będą chcieli, koszty można sobie sprawdzić zawsze robiąc raport kosztów R05 przed akcją i po akcji, natomiast z takich błędów to obecnie chya nawet w sprawozdaniu nie chciano bym się tłumaczył ;)
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1757
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 23 sie 2019, 11:31

super, dziękuję za pomoc!
yashmine95
Praktykant
Posty: 9
Od: 12 cze 2019, 9:02
Zajmuję się: KDR

Napisano: 23 sie 2019, 11:35

w raporcie nic się nie zmieniło przed i po zamowieniu, z tego co mi powiedziano powinniśmy ponieść jakieś koszty. Jak mam do tego dojść?
yashmine95
Praktykant
Posty: 9
Od: 12 cze 2019, 9:02
Zajmuję się: KDR

Napisano: 23 sie 2019, 11:58

yashmine95 pisze:w raporcie nic się nie zmieniło przed i po zamowieniu, z tego co mi powiedziano powinniśmy ponieść jakieś koszty. Jak mam do tego dojść?
Kto ci tak powiedział? Jakie koszty? Bzdura.

#STARSZY_REFERENT_500_POSTOW
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 23 sie 2019, 13:23

michu95 pisze:
yashmine95 pisze:w raporcie nic się nie zmieniło przed i po zamowieniu, z tego co mi powiedziano powinniśmy ponieść jakieś koszty. Jak mam do tego dojść?
Kto ci tak powiedział? Jakie koszty? Bzdura.

#STARSZY_REFERENT_500_POSTOW
Gratuluje starszemu referentowi :lol: czas więc robić podinspektora :lol:
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1757
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 27 sie 2019, 7:50

karty mam potraktować jako duplikaty? i na tej podstawie wyliczyć koszty?
yashmine95
Praktykant
Posty: 9
Od: 12 cze 2019, 9:02
Zajmuję się: KDR

Napisano: 27 sie 2019, 8:11

yashmine95 pisze:karty mam potraktować jako duplikaty? i na tej podstawie wyliczyć koszty?
Kto ci tak powiedział? Ktoś z MRPIPS? Czy to wasza własna interpretacja?

Pierwszy raz spotykam się z takim podejściem. Dlaczego ta karta miałaby być potraktowana jako duplikat? Kto miałby zapłacić za ten duplikat i komu? Gmina z własnej kieszeni? Czyli koszty obsługi 1,4zł też miałbyś dodatkowo "gratis" za to dostać? Być może były jakieś zmiany w tym temacie i nie jestem na bieżąco, ale naprawdę wątpię.

Jeżeli ktoś ci podał takie informacje to żeby je zweryfikować po prostu zadzwoń do MRPIPS, poproś o kontakt z osobą zajmującą się sprawami Karty Dużej Rodziny, opisz swoją sytuację i zapytaj czy wy Gmina/OPS ponosicie z tego tytułu jakieś dodatkowe koszty z powodu błędu urzędnika - błędne dane na karcie.

Niech też wypowiedzą się pozostali użytkownicy forum, czy oni ponosili jakieś koszty za błąd urzędnika :P
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 28 sie 2019, 8:24

no mi też nic o tym nie wiadomo, płacić za błędy urzędnika, po 5 latach funkcjonowania KDR i wszystkiego co z tym związane można jedynie pytać dlaczego tych błędów jest tak mało ;) :lol: :geek:
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1757
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x