źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
-
- Praktykant
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 cze 2019, 9:02
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
Witam,
przy odbiorze kart przez wnioskodawcę zauważyłam, że na karcie jest niepoprawny termin ważności kart (u 3 dzieci - bezterminowo). Moje pytanie brzmi, czy powinnam wydać wszystkie karty i później anulować te niepoprawne i zamówić po raz kolejny dla dzieci z poprawnym terminem ważności? Czy wydać tylko rodzicom? Jakie koszty poniesiemy za mój błąd?
przy odbiorze kart przez wnioskodawcę zauważyłam, że na karcie jest niepoprawny termin ważności kart (u 3 dzieci - bezterminowo). Moje pytanie brzmi, czy powinnam wydać wszystkie karty i później anulować te niepoprawne i zamówić po raz kolejny dla dzieci z poprawnym terminem ważności? Czy wydać tylko rodzicom? Jakie koszty poniesiemy za mój błąd?
-
- Starszy referent
- Posty: 768
- Rejestracja: 17 cze 2016, 12:10
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
Te pytanie pojawia się na forum bardzo często [FAQ]
Poniżej szczegóły:
Zamówienie karty z błędnymi danymi (błędne dane na karcie) co robić? Kiedy kartę powinniśmy anulować, a kiedy możemy ją zaktualizować?
Dodatkowo przydatne:
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207267256 – błędna data ważności
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207257837 – błędnie wpisane nazwisko
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207267289 – błąd w numerze PESEL (wow)
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207262255 – błędna data przyznania
Poniżej szczegóły:
Zamówienie karty z błędnymi danymi (błędne dane na karcie) co robić? Kiedy kartę powinniśmy anulować, a kiedy możemy ją zaktualizować?
Temat: https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207259922Herka pisze:Poniżej wyjaśnienie co zrobić w przypadku zamówienia na błędną kartę.
Jeżeli błąd popełniono w jednej z następujących danych to kartę (tradycyjną i elektroniczną) należy ANULOWAĆ: imię pierwsze, imię drugie, nazwisko, data urodzenia, termin ważności, pesel, numer dokumentu tożsamości. Jeżeli błąd popełniono w jednej z poniższych danych to kartę (elektroniczną) należy ZAKTUALIZOWAĆ: numer telefonu, adres e-mail, lista osób uprawnionych do wizualizacji karty. Poniżej znajduje się opis jak dokonać anulowania lub aktualizacji karty w zależności od potrzeby.
Jeżeli kartę chcemy ANULOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Anuluj kartę" z podaniem powodu "Błąd urzędnika" lub "Błąd wnioskodawcy" w zależności od tego kto popełnił pomyłkę. Taką anulowaną kartę należy następnie znaleźć w zakładce "Zarządzanie kartami", zaznaczyć i wybrać przycisk "Zamów ponownie". Pojawi się pytanie o zmianę danych na karcie i wtedy trzeba odpowiedzieć "Tak" i poprawić ten błąd przed złożeniem nowego zamówienie. Anulowanie zawsze dotyczy zarówno karty tradycyjnej i elektronicznej tj. zawsze trzeba anulować obydwie formy jednocześnie.
Jeżeli kartę chcemy ZAKTUALIZOWAĆ należy wejść w zakładkę "Zarządzanie kartami", wyszukać kartę i wybrać dla niej na dole strony "Aktualizuj dane teleadresowe". Pojawi się okno pozwalające na modyfikację numeru telefonu, maila i listy uprawnionych. Po zapisaniu dane zostaną przesłane do PWPW i osoba posiadająca kartę powinna otrzymać wiadomość na nowy numer telefonu. Numer karty i dane na niej zawarte nie ulegną zmianie, aktualizacja nie dotyczy bowiem karty tradycyjnej.
Proces REKLAMACJI powinien zostać rozpoczęty tylko jeżeli błąd pojawił się przy produkcji kart. Błędne dane przy zamówieniu NIE są powodem do składania reklamacji. Reklamację składa się np. gdy karta podczas transportu została złamana, wypadła z koperty podczas transportu, druk jest nieczytelny.
Dodatkowo przydatne:
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207267256 – błędna data ważności
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207257837 – błędnie wpisane nazwisko
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207267289 – błąd w numerze PESEL (wow)
https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207262255 – błędna data przyznania
- ubu
- Podinspektor
- Posty: 1760
- Rejestracja: 27 lip 2017, 11:31
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
nie trzeba wydać można anulować i zamówić ponownie ze względu na błąd urzędnika i zamówić ponownie z aktualnym terminem i chyba wszystko to można zrobić w zarzadzaniu kartami, a rodzicom można wydać ich kdr jak będą chcieli, koszty można sobie sprawdzić zawsze robiąc raport kosztów R05 przed akcją i po akcji, natomiast z takich błędów to obecnie chya nawet w sprawozdaniu nie chciano bym się tłumaczył 

"To err is human, to forgive is divine"
-
- Praktykant
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 cze 2019, 9:02
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
super, dziękuję za pomoc!
-
- Praktykant
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 cze 2019, 9:02
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
w raporcie nic się nie zmieniło przed i po zamowieniu, z tego co mi powiedziano powinniśmy ponieść jakieś koszty. Jak mam do tego dojść?
-
- Starszy referent
- Posty: 768
- Rejestracja: 17 cze 2016, 12:10
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
Kto ci tak powiedział? Jakie koszty? Bzdura.yashmine95 pisze:w raporcie nic się nie zmieniło przed i po zamowieniu, z tego co mi powiedziano powinniśmy ponieść jakieś koszty. Jak mam do tego dojść?
#STARSZY_REFERENT_500_POSTOW
- ubu
- Podinspektor
- Posty: 1760
- Rejestracja: 27 lip 2017, 11:31
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
Gratuluje starszemu referentowimichu95 pisze:Kto ci tak powiedział? Jakie koszty? Bzdura.yashmine95 pisze:w raporcie nic się nie zmieniło przed i po zamowieniu, z tego co mi powiedziano powinniśmy ponieść jakieś koszty. Jak mam do tego dojść?
#STARSZY_REFERENT_500_POSTOW


"To err is human, to forgive is divine"
-
- Praktykant
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 cze 2019, 9:02
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
karty mam potraktować jako duplikaty? i na tej podstawie wyliczyć koszty?
-
- Starszy referent
- Posty: 768
- Rejestracja: 17 cze 2016, 12:10
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
Kto ci tak powiedział? Ktoś z MRPIPS? Czy to wasza własna interpretacja?yashmine95 pisze:karty mam potraktować jako duplikaty? i na tej podstawie wyliczyć koszty?
Pierwszy raz spotykam się z takim podejściem. Dlaczego ta karta miałaby być potraktowana jako duplikat? Kto miałby zapłacić za ten duplikat i komu? Gmina z własnej kieszeni? Czyli koszty obsługi 1,4zł też miałbyś dodatkowo "gratis" za to dostać? Być może były jakieś zmiany w tym temacie i nie jestem na bieżąco, ale naprawdę wątpię.
Jeżeli ktoś ci podał takie informacje to żeby je zweryfikować po prostu zadzwoń do MRPIPS, poproś o kontakt z osobą zajmującą się sprawami Karty Dużej Rodziny, opisz swoją sytuację i zapytaj czy wy Gmina/OPS ponosicie z tego tytułu jakieś dodatkowe koszty z powodu błędu urzędnika - błędne dane na karcie.
Niech też wypowiedzą się pozostali użytkownicy forum, czy oni ponosili jakieś koszty za błąd urzędnika

- ubu
- Podinspektor
- Posty: 1760
- Rejestracja: 27 lip 2017, 11:31
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: źle przyznane karty dla dzieci - pomocy
no mi też nic o tym nie wiadomo, płacić za błędy urzędnika, po 5 latach funkcjonowania KDR i wszystkiego co z tym związane można jedynie pytać dlaczego tych błędów jest tak mało




"To err is human, to forgive is divine"
Oprócz źle przyznane karty dla dzieci - pomocy - Karta Dużej Rodziny przeczytaj również:
sprawdzanie uczęszczania do szkoły
KDR - płatność , zaznaczenie na wniosku
nie zauważyłam, że nie nie zamówiłam karty
koszt dupikatu karty dużej rodziny!!!!!!!!!!!PILNE
Karty tylko dla rodziców obie formy, jaki koszt??
KDR- dla osób, które zmieniły miejsce zamieszkania
nowa rodzina u nas ale dzieci już mam gdzie indziej ?
rodzice polka +anglik komy KDR
wniosek o przedłużenie Karty Dużej Rodziny
Komu w tej sytuacji przysługuje karta?
Jak prawidłowo wydać drugą formę kdr podlegającą opłacie?
kto może obedrać kartę dużej rodziny?
POMOCY!Wniosek o karty elektroniczne a karty tradycyjne wyda
tata nie ma karty, dzieci mają, 2 żony też kto wnioskuje?
dzieci powróciły z rodziny zastępczej do mamy biologicznej
Przedłużenie terminu - problem.