Bład biznesowy pozycji i co dalej? - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Napisano: 16 kwie 2019, 10:56

Witam,

Pan złożył wniosek elektronicznie o KDR dla nowego członka rodziny.
Po weryfikacji okazało się, że pozostali członkowie rodziny maja już karty wydane w innej gminie. Obecnie wszyscy mieszkają w mojej gminie, wiec wszyscy powinni mieć karty z mojej gminy, jednakże Pan nie wnosi o to...pewnie myśli, że nie musi.

Dodatkowo mam błąd biznesowy pozycji u dziecka dla którego wnosi o kartę, gdyż rodzic chce tą kartę udostępnić matce dziecka, a mam taki komunikat
Dla osoby .......... o numerze PESEL ........... nie zostanie przyznana karta elektroniczna, ponieważ na liście uprawnionych widnieje osoba o numerze PESEL (......) która nie jest rodzicem (małżonkiem rodzica) lub właścicielem karty.

Pytanie moje, czy powinnam wysłać wezwanie do uzupełnienia braków formalnych w związku z tym błędem, czy wezwać go do poprawienia wniosku z innego powodu, tylko nie bardzo wiem jakiego, czy od razu zawiadomienie, bo odmówię przyznania karty, ale w sumie rodzina mieszka na terenie mojej gminy...

Jak myślicie, jak to ugryźć?


Będę wdzięczna za podpowiedź ;)
mooonciaa
Stażysta
Posty: 84
Od: 19 kwie 2017, 14:33
Zajmuję się: FA/KDR


Napisano: 17 kwie 2019, 8:22

Rozumiem, że cała rodzina ma aktywne karty w poprzedniej gminie, a teraz złożyli wniosek o kartę w swojej nowej gminie dla nowego członka rodziny? Formalnie powinni dla wszystkich złożyć wniosek jako nowa rodzina w gminie. Z sytuacji są dwa wyjścia.

Pierwsza opcja, moim zdaniem poprawna, to wysłanie pisma z prośbą o uzupełnienie braków formalnych i złożenie wniosku dla całej rodziny. W ustawie jest zapis o tym, że zmiana gminy wymusza złożenie nowego wniosku.

Druga opcja, niekoniecznie formalnie poprawna, to przyznanie karty temu jednemu dziecku. Błąd biznesowy pojawia się ponieważ aktualnie w systemie nie wprowadzono, kto jest rodzicem tego dziecka. Proszę wejść w obsługę sprawy i dla tej osoby kliknąć lupkę po prawej. Pojawi się okno z danymi tej osoby. Proszę z listy uprawnionych odznaczyć/usunąć rodziców. Powinno udać się przyznać kartę. Przed jej zamówieniem, w zakładce zarządzania kartami można te osoby do listy uprawnionych dodać klikając na ołówek.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 17 kwie 2019, 8:37

Herka ciekaw jestem czy to się da jakoś rozwiązać, bo może przydarzyć się każdemu :? https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207273744
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1756
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 17 kwie 2019, 11:11

ubu pisze:Herka ciekaw jestem czy to się da jakoś rozwiązać, bo może przydarzyć się każdemu :? https://forum.ops.pl/viewtopic.php?f=57&t=207273744
Opisałam właśnie w tamtym wątku mój pomysł :)
SOFTIQ
http://www.softiq.pl
Herka
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 624
Od: 02 sty 2018, 17:03
Zajmuję się: KDR

Napisano: 17 kwie 2019, 13:30

Herka pisze:Rozumiem, że cała rodzina ma aktywne karty w poprzedniej gminie, a teraz złożyli wniosek o kartę w swojej nowej gminie dla nowego członka rodziny? Formalnie powinni dla wszystkich złożyć wniosek jako nowa rodzina w gminie. Z sytuacji są dwa wyjścia.

Pierwsza opcja, moim zdaniem poprawna, to wysłanie pisma z prośbą o uzupełnienie braków formalnych i złożenie wniosku dla całej rodziny. W ustawie jest zapis o tym, że zmiana gminy wymusza złożenie nowego wniosku.

Druga opcja, niekoniecznie formalnie poprawna, to przyznanie karty temu jednemu dziecku. Błąd biznesowy pojawia się ponieważ aktualnie w systemie nie wprowadzono, kto jest rodzicem tego dziecka. Proszę wejść w obsługę sprawy i dla tej osoby kliknąć lupkę po prawej. Pojawi się okno z danymi tej osoby. Proszę z listy uprawnionych odznaczyć/usunąć rodziców. Powinno udać się przyznać kartę. Przed jej zamówieniem, w zakładce zarządzania kartami można te osoby do listy uprawnionych dodać klikając na ołówek.

Dziękuję,
wysłałam wezwanie do uzupełnienia braków, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Zobaczymy co klient na to?

Pozdrawiam
mooonciaa
Stażysta
Posty: 84
Od: 19 kwie 2017, 14:33
Zajmuję się: FA/KDR


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x