Witam, mam pytanie kobietka w 2015 roku złożyła KDR dla dzieci. Na tamten czas dostarczyła właściwe dokumenty,znana nam była ze świadczeń rodzinnych. W tym roku przychodzi i mówi, że urzędnik stanu cywilnego źle nadał peselki córkom. Co w takiej sytuacji może zrobić? Złożyć o wydanie duplikatu dla osoby która była już posiadaczem ale czy będzie musiała płacić?
Wszystko zależy od tego, dlaczego należy wydać nową kartę dla dziecka. Moim zdaniem powinna Pani wybrać jedną z poniższych opcji:
1. Jeżeli poprzedni pesel dziecka był źle wpisany z winy wnioskodawcy lub urzędnika to proszę w zakładce 'Zarządzanie kartami' wyszukać kartę, anulować ją z podanych wyżej powodów, a następnie dla takiej anulowanej karty wybrać przycisk 'Zamów ponownie'. Pojawi się wtedy możliwość edycji danych przez złożeniem zamówienia. Proszę poprawić błąd w numerze pesel i zamówić kartę. W systemie nowa karta będzie przypisana dalej do tej samej osoby.
2. Jeżeli dziecko na drodze prawnej zmieniło numer pesel to powinno w systemie być traktowane jako nowa osoba. Starą kartę proszę w zakładce 'Zarządzanie kartami' unieważnić. Następnie osoba powinna złożyć nowy wniosek z nowym numerem pesel, nowymi danymi. Wniosek powinien być wprowadzony jako 'Uzupełnienie rodziny'. Przyznana nowa karta traktowana będzie jako karta dla zupełnie nowej osoby.