DIAGNOZA - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

  
Strona 6 z 6    [ Posty: 60 ]

Napisano: 21 lis 2012, 11:37

mucho diagnozę wykonuje pedagog lub psycholog. Najlepiej jak zrobią to razem. Wychowawca swoje, pracownik socjalny swoje. Jak wszyscy zrobią już swoje to następuje opracowanie planu pomocy i jego omówienie na zespole ds okresowej oceny. Jak coś należy zmienić to jest on modyfikowany. Ja nie mam psychologa więc diagnozę robi pedagog. W rodzinie przyczyny kryzysu - pedago i pracownik socjalny
~Marcin


Napisano: 21 lis 2012, 11:44

rozporządzenie głosi, iż \"diagnozę sporządza pedagog lub psycholog\", ale praktycznie podchodząc do sprawy zaangażowanie pracownika socjalnego w opracowanie ptk 2. i 3. ma sens:) Tylko, no właśnie, mówisz, że \"w rodzinie przyczyny kryzysu - pedagog i pracownik socjalny\" - i pr. socjalny się pod tym podpisuje? Skoro niby mają teoretycznie sporzadzac psych lub ped? Ę???
~mucha

Napisano: 21 lis 2012, 20:58

U nas opracowaniem diagnozy zajmuje się pedagog lub psycholog albo wspólnie. Tylko oni. Potem wychowawca opracowuje plan pomocy i przedstawia na Zespole. Jeżeli z rodziną dziecka w terenie pracuje asystent, to w porozumieniu z nim. A jak definiujecie pojęcie z rozporządzenia \"niezwłocznie\"?
~el

Napisano: 22 lis 2012, 11:28

podzielmy się na tym forum jak przygotowujemy diagnozę ,może RAZEM WYPRACUJEMY COS FAJNEGO
~pSYCHOLOG

Napisano: 24 lis 2012, 0:01

\"niezwłocznie\" czyli tak żeby w miarę możliwości jak najszybciej, ale nie truchcikiem na siłę aby głupot nie zmyślać. Najważniejsze żeby DOKŁADNĄ analize zrobić, a na to potrzeba trochę czasu. Myślę, że tak do 3 miesięcy...to już można dziecko i jego otoczenie poznać dostatecznie.
U nas robimy to psycholog i pr. socjalny, opisówka, oboje się podpisujemy pod swoja \"działką\". Pedagoga brak:(
~mucha

Napisano: 24 lis 2012, 8:52

i przez 3 miesiące dziecko \"wisi\" bez planu? chyba przegięcie
~Marianna

Napisano: 24 lis 2012, 10:06

U nas ok miesiąca po przyjściu dziecka. Rozmowy, robimy badania, wywiady, ściągamy co się da z terenu, analizujemy i opracowujemy diagnozę. W razie zmian, nowych okoliczności, od tego jest potem uzasadnienie ewaluacji planu.
~el

Napisano: 24 lis 2012, 18:02

Marianna, liczę na jakąś bardziej konstruktywną wypowiedź, wierzę, że Cię stać. Co tzn \"przegięcie\"?

El, wspomniałas/es o Zespołach, czyli na takim posiedzeniu wszyscy musza ten plan zaakceptować? Zespoły są raz na pół roku, jak to robicie? Zwołujecie w zależności od przyjęcia nowych wychowanków i tylko po toby zaakceptować plany a potem jeszcze raz normalnie dot omówienia sytuacji wszystkich wychowanków?
~mucha

Napisano: 24 lis 2012, 18:45

to znaczy że po 3 miesiącach pobytu w placówce sytuacja dziecka i rodziny tak diametralnie się zmienia, że diagnozę można wyrzucić do kosza
~Marianna

Napisano: 24 lis 2012, 21:31

Zespoły powołuje się wg potrzeb. Co pół roku to obowiązek. Ustawodawca nie zakazał robić częściej:)
~el



  
Strona 6 z 6    [ Posty: 60 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x
Ta strona używa ciasteczek (cookies) tylko zgodnie z zasadami opisanymi w polityce cookies Rozumiem