faktury
-
- Praktykant
- Zajmuję się: stypendia
- Kontakt:
faktury
Witam. Jestem nowa w stypendiach. W ościennych gminach różnie podchodzą do tematu faktur. Jedni żądają inni nie. Proszę powiedzcie czy żądanie faktur jest obowiązkowe i z czego wynika? Czy jednak możemy dla wszystkich osób przyznać normalnie świadczenie pieniężne i koniec.
-
- Referent
- Zajmuję się: stypendia, pomoc społeczna
- Kontakt:
Re: faktury
My przyznaliśmy na ten okres stypendium w formie świadczenia pieniężnego i nikt nie musi przynosić faktur. Jeśli przyznasz w innej formie no to faktury będą musiały być. To zależy jaka formę wybierzesz - moja p. dr zgodziła się na świadczenie więc tak wypłacimy.
-
- Stażysta
- Zajmuję się: już chyba wszystkim ;)
- Kontakt:
Re: faktury
W ustawie o systemie oświaty masz podane formy stypendium(art.90d ust.2 oraz ust.5) i tutaj art. 90d ust. 2 pkt 1 mówi o pokryciu kosztów - w związku z tym żądamy faktur/dokumentów potwierdzających poniesienie przez rodzica/ucznia kosztów; w pkt 2 masz pomoc rzeczową - tutaj spotkałam się z różnymi podejściami do tematu, jednakże zgodnie z wiedzą otrzymaną na szkoleniach wygląda to w ten sposób że jako Ośrodek robimy zakupy w ramach stypendium dla ucznia i przekazujemy w formie rzeczowej uczniowi. Z kolei art. 90d ust. 5 mówi już o świadczeniu pieniężnym i tutaj uwaga - może być przyznane gdy organ uzna że poprzednie formy nie są możliwe do realizacji - i tu musi być piękne uzasadnienie w decyzji dlaczego akurat jest stypendium wypłacane w formie pieniężnej (oczywiście może to być aktualny stan epidemiologiczny, nauka zdalna w większej części roku szkolnego itp)ops1234 pisze: 11 maja 2021, 8:31 Witam. Jestem nowa w stypendiach. W ościennych gminach różnie podchodzą do tematu faktur. Jedni żądają inni nie. Proszę powiedzcie czy żądanie faktur jest obowiązkowe i z czego wynika? Czy jednak możemy dla wszystkich osób przyznać normalnie świadczenie pieniężne i koniec.

Oprócz faktury - Stypendia przeczytaj również: