Karta elektroniczna
-
- Stażysta
- Posty: 108
- Rejestracja: 14 cze 2017, 12:44
- Zajmuję się: DE,DM,FA,ŚW
- Kontakt:
Karta elektroniczna
Witam, czy można domówić kartę elektroniczną, jeżeli osoba posiada już kartę tradycyjną? Proszę o podpowiedź
-
- Referent
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 maja 2019, 10:25
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: Karta elektroniczna
https://www.gov.pl/web/rodzina/informacje-biezaceJednocześnie z dniem 9 czerwca 2021 r. uległo zmianie rozporządzenie w sprawie sposobu unieważnienia Karty Dużej Rodziny, wzorów graficznych oraz szczegółowego zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny. Zmiana zakresu informacji zawartych we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny ma związek ze zmianami ustawowymi. Elektroniczna Karta wyświetlana w aplikacji mObywatel nie wymaga składania wniosku o jej udostępnienie, o ile członek rodziny wielodzietnej posiada już ważną kartę tradycyjną lub kartę elektroniczną. Wystarczy, że posiadacz aktywnej Karty doda Kartę Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel.
-
- Stażysta
- Posty: 86
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 11:11
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: Karta elektroniczna
Karty elektroniczne w SI KDR zostały przyznane z automatu wszystkim posiadaczom KDR z dniem 9.06.2021 r., niezależnie jaką formę wcześniej posiadali (nowelizacja ustawy).
Informacja z Ministerstwa:
"W związku z pojawiającymi się pytaniami dot. braku dostępu w KDR w aplikacji mObywatel do zakładki „Moi bliscy”, Ministerstwo informuje, że aby była możliwa wizualizacja kart pozostałych członków rodziny, np. aby rodzice mogli w aplikacji wyświetlać karty dzieci, konieczne jest dodanie informacji nt. wizualizacji kart dla danego członka rodziny w systemie SI KDR. Procedura jest identyczna jak przy zamkniętej aplikacji mKDR. Umożliwienie wyświetlania kart w zakładce „Moi bliscy” następuje w drodze wniosku (obecnie w części III wniosku lub poprzez złożenie załącznika ZKDR-04). Ustawa
o Karcie Dużej Rodziny nie określa w jaki sposób należy postąpić w przypadku, w którym obywatel posiada już KDR i chciałby mieć możliwość wyświetlania w aplikacji karty członków rodziny. To we właściwości organu właściwego (gminy) pozostaje decyzja co do sposobu realizacji zapotrzebowania na wizualizacje kart."
Ja proszę rodzica o wypełnienie załączników ZKDR-04 dla wszystkich członków rodziny, a następnie w systemie ręcznie aktualizuję listę uprawnionych do wizualizacji.
Pozdrawiam
Informacja z Ministerstwa:
"W związku z pojawiającymi się pytaniami dot. braku dostępu w KDR w aplikacji mObywatel do zakładki „Moi bliscy”, Ministerstwo informuje, że aby była możliwa wizualizacja kart pozostałych członków rodziny, np. aby rodzice mogli w aplikacji wyświetlać karty dzieci, konieczne jest dodanie informacji nt. wizualizacji kart dla danego członka rodziny w systemie SI KDR. Procedura jest identyczna jak przy zamkniętej aplikacji mKDR. Umożliwienie wyświetlania kart w zakładce „Moi bliscy” następuje w drodze wniosku (obecnie w części III wniosku lub poprzez złożenie załącznika ZKDR-04). Ustawa
o Karcie Dużej Rodziny nie określa w jaki sposób należy postąpić w przypadku, w którym obywatel posiada już KDR i chciałby mieć możliwość wyświetlania w aplikacji karty członków rodziny. To we właściwości organu właściwego (gminy) pozostaje decyzja co do sposobu realizacji zapotrzebowania na wizualizacje kart."
Ja proszę rodzica o wypełnienie załączników ZKDR-04 dla wszystkich członków rodziny, a następnie w systemie ręcznie aktualizuję listę uprawnionych do wizualizacji.
Pozdrawiam
-
- Stażysta
- Posty: 165
- Rejestracja: 17 sty 2018, 16:49
- Zajmuję się: Podinspektor
- Kontakt:
Re: Karta elektroniczna
a co począć w sytuacji jak rodzic ma kdr tradycyjną (składał o nia dawno temu)
a teraz chciałby korzystać z aplikacji Mobywatela wersji elektronicznej? ale o nia nie wnioskował.
w aplikacji Mobywatel nie może pobrać tego dokumentu kdr
Czyli ma na nowo złożyć wniosek o kdr elektronczne?
Wizualizacji nie moge zrobić na starym wniosku bo obsługa jest zakończona. W aktualizacji danych tez nie można nic zmienić. Jak to fizycznie zrobić?
a teraz chciałby korzystać z aplikacji Mobywatela wersji elektronicznej? ale o nia nie wnioskował.
w aplikacji Mobywatel nie może pobrać tego dokumentu kdr
Czyli ma na nowo złożyć wniosek o kdr elektronczne?
Wizualizacji nie moge zrobić na starym wniosku bo obsługa jest zakończona. W aktualizacji danych tez nie można nic zmienić. Jak to fizycznie zrobić?
-
- Referent
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 maja 2019, 10:25
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: Karta elektroniczna
Proszę sprawdzić w zarządzaniu Kartami, czy KDR elektroniczna ma status wydana - powinna taki mieć, bo nawet Ci, którzy nie wnioskowali o elektroniczną przed 9 czerwca 2021 r., otrzymali do niej dostęp. Jeżeli osoba nie może pobrać KDR w mObywatel - niech spróbuje zaktualizować swoje dane (może ma zaczytany stary dowód osobisty?) albo przeinstalować aplikacje. Jeżeli u nas jest wydana elektroniczna to co do mObywatel nic więcej nie możemy zrobić czy poradzić - może prócz ewentualnego kontaktu do obsługi mObywatela.
-
- Stażysta
- Posty: 86
- Rejestracja: 27 kwie 2022, 11:11
- Zajmuję się: KDR
- Kontakt:
Re: Karta elektroniczna
ORA pisze: 17 sie 2022, 12:43 a co począć w sytuacji jak rodzic ma kdr tradycyjną (składał o nia dawno temu)
a teraz chciałby korzystać z aplikacji Mobywatela wersji elektronicznej? ale o nia nie wnioskował.
w aplikacji Mobywatel nie może pobrać tego dokumentu kdr
Czyli ma na nowo złożyć wniosek o kdr elektronczne?
Wizualizacji nie moge zrobić na starym wniosku bo obsługa jest zakończona. W aktualizacji danych tez nie można nic zmienić. Jak to fizycznie zrobić?
Kart elektronicznych NIE ZAMAWIAMY od 9.06.2021 r. Każdy, kto ma aktywną KDR, ma ją dostępną w formie elektronicznej.
Wizualizację nie robimy na wniosku, tylko w module "Zarządzanie kartami". Należy odnaleźć interesującą nas osobę ( w tym przypadku rozumie, iż chodzi o dzieci tej Pani), zaznaczyć dane dziecko i na dole podświetli się "aktualizuj listę uprawnionych". Tam wpisujemy dane rodzica, który chce widzieć kartę swojego dziecka.
Ponieważ nie ma procedury do wizualizacji KDR, a ministerstwo dało nam wolną rękę, to wykorzystuje druk ZKDR-04 do wprowadzenia tych zmian.
Pozdrawiam.
Oprócz Karta elektroniczna - Karta Dużej Rodziny przeczytaj również:
Konkubenci mają po jednym swoim dziecku i jedno wspólne. Czy należy się KDR?
gdzie sprawdzić wnioski wysłane do producenta
Czy dziecku się należy karta?
Błąd biznesowy
Wniosek o duplikat KDR
Wniosek elektroniczny - przekazanie do innej jednostki
Zmiana nazwiska
KDR
przedłużenie KDR a dodatkowa forma karty
Brak dostępu do systemu KDR - brak administratora
pani zgubiła karty i zmieniła miejsce zamieszkania
KDR w innej gminie, teraz wniosek u nas, ale nie spełnia przesłanek?
KDR dla Ukraińców
Wnioskodawca
KARTY ELEKTROBNICZNE
rezygnacja z wnisku elektronicznego