Tomekops pisze:KRPA ma pełne uprawienia do kontroli oświadczeń o obrocie alkoholem, sama kontrola nie jest trudna.
taaa..i pobierać próbki napojów alkoholowych o pojemności 05,l do badań organoleptycznych w celu badania jego składu i sprawdzenia czy nie pochodzi z nielegalnych źródeł oraz żądania certyfikatu zaświadczającego, że półka na której stoi ma odpowiednią nośność itd.
Motto na dziś:daj mi władzę a przekroczę swoje uprawnienia po pięciu sekundach.
U janka 73 pojawiły się chociaż wątpliwości i założył ten temat, natomiast Tomekops ich nie ma,ale podstawy prawnej nie podał. Jak pisałem wcześniej weryfikacje oświadczeń o wartości sprzedanego alkoholu można przeprowadzić na podstawie ordynacji podatkowej. To organ zezwalający,który jest jednocześnie organem podatkowym,(i to jemu podlegają niepodatkowe opłaty) ma prawo zgodnie z art.272 ordynacji dokonywać czynności sprawdzających składanych deklaracji i oświadczeń, a nie członkowie KRPA.
Niedouczony prawnik kopiuje z internetu niedopracowane zarządzenie,które podpisuje miejscowy włodarz bo myśli,że prawnik wie lepiej. Następnie komisja zamiast zająć się rozwiązywaniem problemów alkoholowych na swoim terenie przekracza swoje kompetencje, bo tak kazał burmistrz wójt czy prezydent. Niektórzy z w/w bezprawnie upoważniają swoich urzędników,a nawet policjantów do kontroli punktów sprzedaży.
Całe to zamieszanie wynika z faktu,że zarządzenia są sporządzane na zasadzie kopiuj wklej. Otwiera się ustawę i kopiuje wyrywkowe artykuły lub ich części. Osoby, które przyznają sobie lub innym prawo do kontrolowania wiarygodności oświadczeń opierają się zapewne na art.18.10.5 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi dziwnie pomijając punkty 3, 4, 6,(brak pomysłu jak dokonać kontroli w tym zakresie i w razie czego komu się poskarżyć?)
Przykład art.18.ustęp 10. punkt 6 mówi
Zezwolenie, o którym mowa w ust. 1, organ zezwalający cofa w przypadku popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie; No to kontrolujemy. Wystąpimy do policji prokuratury i sądów w całym kraju z wnioskiem o udostępnienie wszystkich
akt i będziemy sprawdzać czy kontrolowany przedsiębiorca nie popełnił w/w przestępstwa,a jak
nam odmówią to poskarżymy się FBI , a co. Mamy kontrolować warunki podane w art.18.7. 1 zasady podane art.18.10.1 tego się trzymajmy ,a nie składajmy wniosków o kontrole skarbową bo niepodatkowe należności budżetu jednostek samorządu terytorialnego,to nie ich działka.
Gdyby ustawodawca chciał aby komisja kontrolowała wiarygodność oświadczeń to by zamieścił taką informacje w ustawie,ale po co dublować organy kontrolne skoro ordynacja podatkowa daje takie uprawnienia wójtowi burmistrzowi lub prezydentowi, tylko podstawą kontroli jest ordynacja podatkowa,a nie ustawa o wychowaniu w trzeźwości. Na szkoleniach uczą członków komisji robienia raportów wg grup towarowych. Ciekawe kto dopuści do kasy lub komputera takiego przeszkolonego w dużym markecie i kiedy pierwszy sobie paluszki poparzy w małym sklepiku majstrując przy kasie i próbując przy tym zastraszać i wprowadzać w błąd właściciela słowami „mam takie prawo”.