Klient złożył wniosek wraz z dokumentami w maju i otrzymał dodatek mieszkaniowy od czerwca do listopada. W listopadzie pojawia się znowu i z załączonych dokumentów wynika, że w okresie objętym poprzednią deklaracją o dochodach był zatrudniony na podstawie umowy zlecenia o czym zapomniał mnie powiadomić. Wznowiłam postępowanie, uchyliłam poprzednią decyzje i odmówiłam przyznania dodatku mieszkaniowego. Już wiem, że klient nie jest w stanie spłacić całej kwoty jednorazowo, bagatela ok. 6 tyś.
Moje pytanie czy powinnam rozpatrzyć nowy wniosek złożony w listopadzie i przyznać dodatek mieszkaniowy ( aktualnie się kwalifikuje), czy zawiesić aż spłaci całą nienależnie pobraną kwotę dodatku. Niby nowy wniosek , nowa sprawa ale jak się to ma do zapisu „ Wypłatę dodatku mieszkaniowego w skorygowanej wysokości wstrzymuje się do czasu wyegzekwowania należności.” Pierwszy raz mama taką sytuację, proszę o pomoc….