wstrzymanie - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Napisano: 10 gru 2015, 14:50

Proszę o rade
jestem początkująca w dodatkach mieszkaniowych
Decyzja jest wydana od 09.2015 do 02.2016r. 30 listopada otrzymałam pismo od zarządcy że najemca zalega z opłatami za lokal miesiąc październik i listopad . Moje pytanie
1. Od kiedy wstrzymuję decyzję ?
2. W jaki sposób upominam się o dodatek z miesięcy X i XI 2015 i w jaki sposób oraz od kogo
3. Nie rozumiem art.8 ust.4 " Pobierający(czyli strona czy zarządca) jest obowiązany zwrócić or-ganowi te kwoty w terminie kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości."
Jak to się ma bo nie rozumiem art.7 ust.11"Jeżeli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji, o której mowa w zdaniu pierwszym, decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego wygasa. W wypadku uregulowania należności w terminie określonym w zdaniu drugim wypłaca się dodatek mieszkaniowy za okres, w którym wypłata była wstrzymana."

Chodzi mi o techniczne wytłumaczenie terminów 2-mc 3 m-c ich zależności proszę o rozpisanie datami.Jak to robicie????? :|
emi20

Napisano: 10 gru 2015, 22:04

Jako początkującej odpowiem w skrócie tak:
1. od 01.12.
2. zostawiamy to zarządcy, gmina wystawia jedynie decyzję o wstrzymaniu dodatku, przy czym warto zapisać w niej (przepisać z p. 7.11 ustawy) klauzule opisujące dalsze kroki
3. w opisanej sytuacji należy skorzystać z przepisu 7.11, zaś ten drugi zostawić na właściwą okazję (w której opieszałością wykazuje się zarządca).
PCW
VIP
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 11 gru 2015, 15:36

Dziękuje za odpowiedź PCV liczyłam , że właśnie Ty bądź Gorzatka odpowiecie mi na to pytanie.
1. Mam wątpliwości czy dobrze postąpiłam , bo zanim zadałam pytanie wykonałam wcześniej pewne ruchy.