Opłata za nieczystości stałe - czy to obligo? - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 06 cze 2018, 9:04

Witam serdecznie, chciałbym poznać waszą opinię na temat opłat za śmieci, czy to jest dokument/zaświadczenie obligo? U nas jest akurat tak że właściciele domów jednorodzinnych muszą składać deklarację do gminy, podać skład osobowy rodziny i jak wiadomo od ilości osób uzależniona jest kwota. Czyli np płaci za 5 osób to teoretycznie płaci 50 zł miesięcznie, ok a co jeśli np podaje we wniosku o DM 4 osobowe gospodarstwo to powinno się jakieś postępowanie wszczynać czy zebrać wyjaśnienia dlaczego właśnie tak? Osobiście nie maiłem takiej sytuacji ale nigdy nie wiadomo, jeśli już coś to wziąłbym pod uwagę tylko tyle ile podaje się osób we wniosku czyli 40 zł. Moim skromnym zdaniem jeśli ktoś odchodzi z gospodarstwa domowego to powinien te wszelkie zmiany zgłosić np w przypadku tych śmieci. Wracając do sedna - oczywiście dobrze wiem że w ustawie jest napisane że do wydatków należy "odbiór nieczystości stałych" i wiadomo każdy z nas kto ma dom lub mieszkanie to śmieci tak czy owak są i będą a za wywóz trzeba płacić, a jak ktoś ma duże zaległości i chce ubiegać się o DM a w gminie nie wystawią zaświadczenia bo najpierw musi opłacić zaległości a dopiero potem dostanie pokwitowanie za bieżące opłaty. Ale wiadomo oprócz jeszcze śmieci są inne wydatki. Czy właśnie na podstawie tych innych wydatków (pomijając śmieci) można DM przyznać a kwota DM przekazywać na konto gminy na poczet tych zaległości które powstały dużo wcześniej>?
kamos90
Starszy referent
Posty: 549
Od: 20 mar 2017, 9:47
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe/dodatki energetyczne/ archiwum zakładowe/ sekretariat/ prace społeczno - użyteczne


Napisano: 06 cze 2018, 9:41

kamos90 pisze:ak ktoś ma duże zaległości i chce ubiegać się o DM a w gminie nie wystawią zaświadczenia bo najpierw musi opłacić zaległości a dopiero potem dostanie pokwitowanie za bieżące opłaty. Ale wiadomo oprócz jeszcze śmieci są inne wydatki.
U nas robią w takich sytuacjach tak, że wykonują przelew za bieżący miesiąc i mają pokwitowanie. A o zaległościach nawet nie mamy pojęcia. Nawet nie wiemy, że gmina zaksięguje to na poczet zaległości. Na dowodzie wpłaty jest jak byk: za czerwiec 2018r. ;)
Miałam takie sytuacje, gdy był czas, że w TBS opłaty za śmieci liczyli od ilości osób. Teraz na szczęście jest inaczej. Brałam taki wydatek, jaki został poniesiony, ale na oświadczeniu wnioskodawca tłumaczył za kogo, kto nie mieszka i że zobowiązuje się zgłosić zmianę w TBS. Następnym razem zazwyczaj mieli sprawę uregulowaną, ale zdarzało się, że .. a piać od nowa... :x
Jak najbardziej, jeśli ktoś nie ma rachunku za miesiąc bieżący to można wziąć oświadczenie, że np. w czerwcu nie poniósł opłaty za wywóz nieczystości stałych. Liczymy pozostałe opłaty lub są sytuacje, że dostaje sam ryczałt na zakup opału bo wydatków żadnych nie poniósł.
Maxima
VIP
Posty: 3072
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 17 cze 2018, 9:32

Moim zdaniem istotne są nie faktyczne płacenie, ale OBOWIĄZEK, czyli ile wydatków (za śmieci czy inne) gospodarstwo musi ponieść. Kwota z zasady jest znana z góry, wynika z posiadanych wcześniej dokumentów, nie trzeba czekać na kolejny. Jedynie w sytuacji, gdy kwota w chwili składania wniosku nie jest znana, pożądany jest dodatkowy kwit czy coś w tym rodzaju. Jeśli jest zarządca i poradzi sobie bez takiego czegoś, to urzędowi musi wystarczyć rutynowe potwierdzenie zarządcy, z zasady bez dodatkowych dokumentów.

Jeśli moja odpowiedź nie jest wystarczająca, proszę o sygnał.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x