Opowiedz o swych traumatycznych przeżyciach z SI KDR - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 21 z 31    [ Posty: 304 ]

Napisano: 06 gru 2017, 10:29

Ten system to jedna wielka porazka....wielokrotnie zgłaszałem potrzeby zmian w systemie - ale ministerstwo ma to w tylnej części ciała....
ciągle brak możliwości cofnięcia wniosku do opracowania...
brak walidacji przy przekroczeniu 25 roku życia

i wiele innych
Ostatnio zmieniony 06 gru 2017, 10:33 przez heiland, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cenzura :)
naitsyrk85
Starszy referent
Posty: 938
Od: 27 cze 2013, 10:30
Zajmuję się:
Lokalizacja: Świat, Polska


Napisano: 07 gru 2017, 12:25

Tak na szybko z naszej strony zgłosiłem takie rzeczy :

1. Brak wyświetlania drugiego imienia w oknie – przyznania decyzji oraz oknie zamawianie kart.

2. Brak walidacji przy okresie przyznania terminu karty, system nei sprawdza czy dziecko nie przekroczyło 25 roku życia.

3. Brak możliwości cofnięcia wniosku do opracowania, gdy nie zostały jeszcze zamówione karty, a na etapie zamawiania kart pracownik zauważył błąd, który poprawić można jeszcze przed zamówieniem kart.

4. Brak procedury, gdy np. podczas wprowadzania wniosku, przypadkowo pracownik nei wprowadzi jednego z członków rodzinny i zostają zamówione karty, powinna zostać możliwość sprostowania pomyłki z winy pracownika.

5. Po wygaśnięciu hasła, przy próbie logowania, nie jest wyświetlany komunikat o konieczności zmiany hasła.

6. Na etapie wprowadzani wniosku nie ma możliwości bezpośredniego pobrania danych z bazy PESEL, należy wniosek zapisać i ponownie do niego powrócić, co jest błędem

7. Po weryfikacji danych w bazie PESEL powinna następować porównanie pół wprowadzonych z danymi z bazy PESEL, w przypadku wystąpienia różnicy powinien zostać wyświetlony komunikat informujący.

8. System powinien umożliwiać zaczytanie danych do pól bezpośrednio z bazy PESEL, z możliwością ewentualnej korekty tych danych.

9. Brak możliwości ponowienia wysłania wiadomości sms w celu odbioru kart.

10. Brak znacznika umożliwiającego wypisanie numeru telefonu wnioskodawcy na kracie potwierdzającej odbiór kart.
11. Mnogość pól podczas wypełniania wniosku w systemie SI KDR wprowadza utrudnienia w prawidłowym wypełnieniu wniosku- poprawienie czytelności wniosku w systemie
naitsyrk85
Starszy referent
Posty: 938
Od: 27 cze 2013, 10:30
Zajmuję się:
Lokalizacja: Świat, Polska

Napisano: 11 gru 2017, 14:46

Tak masz rację, tragedią jest że człowiek zrobi literówkę w danych i nie ma żadnej możliwości zmiany tego błędu, ty się nie możesz pomylić, a system może dawać ciała i kuleć. Jak się dodzwonisz, a propos nowa firma zajmuje się teraz suportem SI KDR, przynajmniej teraz odbierają telefony, zgłosisz problem, to oni nic z siebie sami i tak nie mogą poprawić, bo o wszystkim decyduje ministerstwo, które oczywiście że się nie spieszy. To ministerstwo musi zdecydować czy można w nazwisku zmienić "e" na "ę" :shock: Co więcej, dla systemu nie jest problemem, ze funkcjonują w nim osoby o tych samych nazwiskach, imionach i PESELACH :? niedawno to odkryłem, że któraś z migracji baz danych zostawiła po sobie takie niespodzianki :cry: żeby zmienić to fiksum dyrdum trzeba oczywiście czekać i czekać, a tu już za progiem idą nowe zmiany z 2018 rokiem :roll:
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1760
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 13 gru 2017, 11:06

100% racji macie. Moim zdaniem dużo zależy od chęci firmy, która się tym zajmuje. Szkoda, ze systemem SI KDR nie zajmuje się firma SYGNITY - im zaangażowania w dostosowywaniu aplikacji do propozycji użytkowników nie brakuje...

Ja próbowałem kiedyś zgłosić, żeby w sprawozdaniu oprócz liczb wyskakiwała analiza danych, tzn. rodziny lub imiona i nazwiska osób które wchodzą w skład tych konkretnych danych. Aktualnie trzeba dojść samemu czy wszystko jest poprawnie zliczone i ewentualnie zgodzić się z wyliczeniami systemu (trudne dla osób które robią to pierwszy raz - już w styczniu pojawią sie pytania na forum, że coś się nie zgadza). Dlatego zawsze wszystkie dane do sprawozdania zliczam na bieżąco :P
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:

Napisano: 13 gru 2017, 11:48

michu95 pisze:100% racji macie. Moim zdaniem dużo zależy od chęci firmy, która się tym zajmuje. Szkoda, ze systemem SI KDR nie zajmuje się firma SYGNITY - im zaangażowania w dostosowywaniu aplikacji do propozycji użytkowników nie brakuje...

Ja próbowałem kiedyś zgłosić, żeby w sprawozdaniu oprócz liczb wyskakiwała analiza danych, tzn. rodziny lub imiona i nazwiska osób które wchodzą w skład tych konkretnych danych. Aktualnie trzeba dojść samemu czy wszystko jest poprawnie zliczone i ewentualnie zgodzić się z wyliczeniami systemu (trudne dla osób które robią to pierwszy raz - już w styczniu pojawią sie pytania na forum, że coś się nie zgadza). Dlatego zawsze wszystkie dane do sprawozdania zliczam na bieżąco :P

Mama takie zdanie ale tylko do części oprogramowanie w/w firmy....
naitsyrk85
Starszy referent
Posty: 938
Od: 27 cze 2013, 10:30
Zajmuję się:
Lokalizacja: Świat, Polska

Napisano: 18 gru 2017, 11:13

Jedna ze zmian została wdrożona:
2. Zmieniony mechanizm do logowania.

System będzie teraz sprawdzał czy użytkownik się zablokował lub czy potrzebna jest zmiana hasła
i odpowiednio przekierowywał użytkownika na odpowiednie okno.
naitsyrk85
Starszy referent
Posty: 938
Od: 27 cze 2013, 10:30
Zajmuję się:
Lokalizacja: Świat, Polska

Napisano: 22 gru 2017, 12:49

No i przyszło pierwsze pismo z zapowiedziami dobrych zmian ;)
Zmiany będą dotyczyły między innymi zakresu oraz sposobu składania wniosków
o wydanie karty. System Informatyczny KDR

Aplikacja będzie posiadała kilka funkcji :
• rodzic będzie mógł posiadać na swoim smartfonie Karty swoich dzieci oraz małżonka;
• aplikacja umożliwi wyszukiwanie partnerów KDR wg kategorii, lokalizacji, frazy;
• funkcja geolokalizacji pozwoli na wyszukiwanie partnerów udzielających zniżek
w okolicy przebywania użytkownika aplikacji a użytkownik aplikacji będzie mógł
dodawać partnerów KDR do listy „ulubionych”;
• aplikacja pozwoli także na przekazywanie informacji członkom rodzin wielodzietnych
zarówno o aktualnych zniżkach i nowych partnerach jak i konieczności złożenia
wniosku przed terminem ważności Karty np. w przypadku dzieci przed 18 r.ż.

W zakresie sposobu unieważnienia Karty rozporządzenie określa sposób, w jaki ma
być unieważniona karta elektroniczna. Karta będzie blokowana przez wójta burmistrza lub
prezydenta miasta.
Informacje zawarte we wniosku o przyznanie Karty (lub wydanie jej duplikatu) zostaną
rozszerzone o wskazanie, że wnioskodawca wnioskuje o daną formę karty (bądź o obydwie
formy jednocześnie). We wniosku będzie można również wskazać, czy rodzic (lub małżonek
rodzica) chce, aby na jego urządzeniu mobilnym (smartfonie) udostępnione zostały karty
elektroniczne pozostałych członków rodziny. Ponadto we wniosku o kartę elektroniczną
konieczne będzie wskazanie adresów e-mail oraz numerów telefonów członków rodziny
wielodzietnej, którzy będą mieć kartę elektroniczną.
Modyfikacji ulegnie również zakres informacji wskazywanych na wniosku przez
rezygnację z części wymaganych informacji, które wójt, burmistrz lub prezydent miasta może
pozyskać samodzielnie z rejestrów publicznych, w tym rejestru PESEL (rezygnacja
z przedstawiania przez rodzica informacji o związku małżeńskim informacja ta jest
dostępna w rejestrze) oraz Systemu Informacji Oświatowej (ograniczenia w przedstawianych
informacjach dotyczących uczęszczania do szkół i placówek oświatowych).
Wzór nowego wniosku o wydanie karty zostanie umieszczony na stronie internetowej
Ministerstwa. Będzie to wzór, z którego jednostki wydające Kartę będą mogły skorzystać
jednak pozostawiono także dowolność co do możliwości opracowania przez jednostkę
wniosku we własnym zakresie. Nadmieniam, że stworzony został katalog danych, jakie
muszą być w nim zawarte.
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1760
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 22 gru 2017, 13:45

już się boję tego wniosku, ciekawie ile razy wnioskodawca będzie musiał powtórzyć swoje dane i pesel...
mkaz
Starszy referent
Posty: 680
Od: 12 cze 2014, 9:41
Zajmuję się:

Napisano: 27 gru 2017, 12:52

mkaz pisze:już się boję tego wniosku, ciekawie ile razy wnioskodawca będzie musiał powtórzyć swoje dane i pesel...
A tego że sam masz wszystkie informacje sobie zdobywać i weryfikować się nie boisz?
"Modyfikacji ulegnie również zakres informacji wskazywanych na wniosku przez
rezygnację z części wymaganych informacji, które wójt, burmistrz lub prezydent miasta może
pozyskać samodzielnie z rejestrów publicznych, w tym rejestru PESEL (rezygnacja
z przedstawiania przez rodzica informacji o związku małżeńskim informacja ta jest
dostępna w rejestrze) oraz Systemu Informacji Oświatowej (ograniczenia w przedstawianych
informacjach dotyczących uczęszczania do szkół i placówek oświatowych)." :shock:
"To err is human, to forgive is divine"
ubu
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1760
Od: 27 lip 2017, 11:31
Zajmuję się: KDR

Napisano: 28 gru 2017, 9:38

Jak tak ułatwiają wszystkim wnioskodawcom życie to też nam powinni ułatwić - zrobić możliwość przez stronę "Weryfikuj PESEL" i tam informacja o związku małżeńskim. W ogóle przy tej weryfikacji PESEL przydałaby się informacja o nazwiskach rodowych rodziców, a nie tylko imionach. Od dawna wiadomo, że system zrobiony jest tak, aby był zgodny z ustawą, a nie przyjazny dla osób z niego korzystających.
michu95
Starszy referent
Posty: 768
Od: 17 cze 2016, 12:10
Zajmuję się:



  
Strona 21 z 31    [ Posty: 304 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x